۰

رفت و آمد در لیبی ممنوع شد

تاریخ انتشار
يکشنبه ۳ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۲۰
رفت و آمد در لیبی ممنوع شد
به گزارش عصر تعادل دولت وفاق ملی به ریاست «فائز السراج» در غرب لیبی به منظور مقابله با شیوع ویروس کرونا، منع آمدوشد در کشور اعلام کرد.

دولت وفاق ملی لیبی از امروز یکشنبه به منظور مقابله با ویروس کرونا، در سراسر کشور منع آمد و شد اعلام کرد.

همچنین تمامی مساجد، موسسات آموزشی، کافی شاپ، رستوران‌ها و تالاهای عروسی، اماکن تفریحی و گردشگری و باشگاه‌های ورزشی تا اطلاع ثانوی تعطیل شده است.

طبق گزارش وبگاه «عربی ۲۱»، فروشگاه‌های مواد غذایی، نانوایی‌ها و ایستگاه‌های سوخت از این تعطیلی مستثنی هستند.

دولت وفاق ملی لیبی همچنین هفته گذشته در مرزهای زمینی و گذرگاه‌های هوایی وضعیت فوق‌العاده اعلام و تمامی مدارس و دانشگاه‌ها را به مدت دو هفته تعطیل کرده است.

لیبی از زمان سرنگونی «معمر قذافی» دیکتاتور سابق این کشور در سال ۲۰۱۱ به دو دولت موازی در شرق و غرب تقسیم شده؛ یکی دولت وفاق ملی به ریاست «فایز السراج» در طرابلس (غرب کشور) که در سطح جهان به رسمیت شناخته شده است و دیگری دولت طُبرُق در شرق لیبی که خلیفه حفتر نیز از حمایت آن‌ها برخوردار است.

از سوی دیگر سازمان ملل از اینکه طرف‌های درگیر در لیبی با آتش‌بس انسانی به منظور مقابله با شیوع کرونا موافقت کرده‌اند، استقبال کرد.

هیأت سازمان ملل در بیانیه‌ای رسمی ضمن استقبال از موافقت دو طرف با برقراری آتش‌بس، خواستار توقف درگیری‌ها در همه محورهای جنگی شد.

«احمد المسماری» سخنگوی نیروهای تحت امر خلیفه حفتر گفت که حفتر از دعوت سازمان ملل و کشورهای غربی و عربی به برقراری آتش‌بس انسانی در لیبی و تمرکز بر تلاش‌های مربوط به مبارزه با کرونا استقبال می‌کند.

این اظهارات المسماری در حالی بود که نیروهای تحت امر حفتر روز شنبه(دیروز) محله‌های مسکونی در طرابلس پایتخت لیبی را هدف حمله موشکی قرار دادند.

نیروهای تحت امر حفتر از چهارم آوریل ۲۰۱۹ حمله به طرابلس پایتخت لیبی و مقر دولت السراج را آغاز کرده‌اند و در تلاش برای نفوذ به این شهر و سیطره بر آن هستند اما به دلیل مقاومت نیروهای السراج هنوز موفق نشده‌اند.

 
مرجع : فارس
کد مطلب : ۱۵۰۳۱۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}