۰

کرونا در کردستان می تازد

تاریخ انتشار
دوشنبه ۴ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۲۳
کرونا در کردستان می تازد
به گزارش عصر تعادل وزارت بهداشت در گزارشی رسمی از آمار مبتلایان به ویروس کرونا در کردستان اعلام کرد آزمایشات انجام شده تا امروز دوشنبه چهارم فروردین ماه از ۶۹۰ مورد افراد مشکوک، نشان می‌دهد که ۲۶۵ مورد مثبت و ۳۷۸ مورد آن منفی بوده است.

بنا به اعلام دانشگاه علوم پزشکی استان، خوشبختانه کردستان جزء ۱۱ استانی است که با همکاری و رعایت هم استانی‌ها توانسته است که جهش شیب اپیدمی را ثابت نگه دارد که البته کاهش شیب اپیدمی به این معنی نیست که با بهبود وضعیت کنترل بیماری روال زندگی عادی بشود بلکه باید باثبات‌تر و باانگیزه بیشتر در جهت رفتارهای پیشگیرانه اقدام کنیم.

به گفته کادر درمانی استان، اگر مردم موازین قطع زنجیره را رعایت نکنند در طی پنج روز تعداد مبتلایان دو برابر خواهد شد.

 مسئولان دولتی می‌گویند کرونا در کردستان از ۲۰ بهمن ماه سال ۹۸ و در جریان برگزاری یک آیین ختم در مسجدی در سقز، نخستین افراد را آلوده کرد.

در این راستا شهرستان سقز که اکنون با ۹۴ مورد همچنان در صدر شهرستان های آلوده استان است، بازارها و ادارات به تعطیلی و قرنطینه کشیده شده و محدودیت تردد نیز در این شهر ادامه دارد.

بر اساس آمار دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان تا امروز دوشنبه چهارم فروردین ماه، موارد مثبت به تفکیک شهرستان ها ۹۴نفر در سقز، ۵۵ نفر در بانه، ۵۳ نفر در سنندج، ۱۸ نفر در قروه، ۱۰ نفر در کامیاران، ۱۵ نفر در بیجار، ۱۰ نفر دیواندره، ۶ نفر در مریوان، دو نفر در دهگلان و دو نفر در سروآباد اعلام شده است.

امروز چهارم فروردین ماه تاکنون تعداد کل نمونه های آزمایش شده ویروس کرونا از ۶۶۰ مورد افراد مشکوک نشان می‌دهد که ۲۶۵ مورد مثبت و ۳۷۸ مورد آن منفی بوده است.

همچنین تاکنون در کردستان ۲۹ نفر به دلیل ابتلا به کووید ۱۹ جان خود را از دست داده اند؛ که به تفکیک در شهرستان سقز ۱۲ نفر، قروه ۳ نفر، سنندج ۳نفر، بانه ۵ نفر ، بیجار دو نفر، کامیاران دو نفر و مریوان دو نفر بوده است و در حال حاضر ۱۶۵ نفر در سطح بیمارستان های استان بستری هستند.

اعمال برخی محدودیت ها از سوی مسئولان استانی از جمله تعطیلی اماکن مومی غیر ضروری، موزه ها و بازارها در سطح استان ادامه دارد.

 مردم باید قرنطینه خانگی را جدی بگیرند و با شروع علایم، در سایت salamat.gov.ir ثبت نام کنند و مشاوره رایگان دریافت کنند.

 لینک کوتاه: asriran.com/0031Kw
مرجع : ایسنا
کد مطلب : ۱۵۰۳۶۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}