۰

استقبال وزارت بهداشت از کمک های جهانی/ از آمریکا و رژیم صهیونیستی کمکی قبول نمی کنیم

تاریخ انتشار
سه شنبه ۵ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۳۲
استقبال وزارت بهداشت از کمک های جهانی/ از آمریکا و رژیم صهیونیستی کمکی قبول نمی کنیم
به گزارش عصر تعادل رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد که مواردی مانند برقراری بیمارستان کوچک صحرایی که قرار بود از سوی سازمان پزشکان بدون مرز برپا شود، مطابق نیاز فعلی کشور نیست و اجرایی نخواهد شد.

کیانوش جهانپور در حساب توییتر خود درباره ماجرای برپایی یک بیمارستان سیار در اصفهان توسط سازمان پزشکان بدون مرز نوشت: کمک‌های ارسالی از سوی هر نهاد دولتی و غیردولتی خارجی، به جز دولت آمریکا و رژیم اشغالگر قدس، فارغ از ارزش مادی آن قابل تقدیر است. لکن فهرست موارد نیاز پیش از این اعلام شده و قاعدتاً مواردی که منطبق بر نیازهای فعلی نباشد از جمله برقراری بیمارستان کوچک صحرایی، عملیاتی و اجرایی نخواهد شد.

به گزارش ایرنا، جهانپور ظهر امروز در کنفرانس خبری آنلاین نیز در این رابطه گفته بود: به طور کلی از کمک و حمایت هر کشوری در بحران کرونا به ایران به جز آمریکا و رژیم صهیونیستی استقبال می‌کنیم و طی روزهای گذشته کمک‌های زیادی از جمله اقلام بهداشتی و درمانی را دریافت کرده‌ایم که جای تشکر دارد، اما در مورد کمک پزشکان بدون مرز فرانسه ضمن قدردانی از آنها باید گفت که کمک این گروه احداث یک بیمارستان ۴۸ تخته در اصفهان بود، اما در شرایطی که در سراسر کشور با تخت خالی در بیمارستان‌ها مواجه هستیم فعلا به چنین کمکی نیازی نداریم. ضمن اینکه از قبل نیز برای ورود این افراد و احداث این بیمارستان با وزارت بهداشت هماهنگی نشده بود.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت افزود: هم اکنون با همکاری نیروهای مسلح، تامین اجتماعی و هلال احمر بیش از ۱۰ هزار تخت بیمارستانی و ۱۰ هزار تخت پسابیمارستانی به ظرفیت امکانات وزارت بهداشت اضافه شده است و احداث یک بیمارستان ۴۸ ساعته در مقیاس ظرفیت کشور عدد بزرگی نیست.

سازمان پزشکان بدون مرز اعلام کرده بود که تیمی متشکل از ۹ متخصص مراقبت‌های ویژه پزشکی کادر درمان در یک مرکز درمان کرونا که در مرکز استان اصفهان دایر شده، مستقر خواهد کرد.

میشل اولیویه لاشاریته، یکی از مسئولان سازمان پزشکان بدون مرز در این رابطه گفته بود: تجهیزات پزشکی و لوازم مورد نیاز برای برپایی این بیمارستان سیار توسط بخش لجستیک سازمان پزشکان بدون مرز به ایران ارسال شد. یک گروه ۹ نفره متشکل از پزشکان و متخصصان، به منظور راه‌اندازی بیمارستان سیار و کمک به مداوای بیمارانی که در شرایط ویژه و وخیم قرار دارند، به ایران اعزام شده است. این بیمارستان سیار به منظور افزایش ظرفیت درمانی ایران در بخش مراقبت‌های ویژه راه‌اندازی می‌شود.

این در حالی است که بهرام قاسمی، سفیر ایران در فرانسه روز دوشنبه در حساب توییتری خود از ارسال دومین محموله پزشکان بدون مرز به تهران خبر داد و نوشت: این محموله علاوه بر دارو و اقلام مورد نیاز پزشکان و پرستاران، تجهیزات یک بیمارستان صحرایی که با هماهنگی وزارت بهداشت نصب و آماده کمک‌رسانی به بیماران خواهد شد، بخش مهمی از محموله این ۲ هواپیماست. اولین محموله یکشنبه به تهران رسید.

بامداد یکشنبه نخستین هواپیمای چارتر پزشکان بدون مرز شامل یک بیمارستان صحرایی، دارو، ماسک، لباس‌های مخصوص کادر پزشکی و دیگر اقلام مورد نیاز از شهر بوردو فرانسه به تهران ارسال شد.

پزشکان بدون مرز (MSF) یک سازمان مردم‌نهاد برای کمک‌های انسان دوستانه است که از سال ۱۹۹۱ میلادی فعالیت خود را در ایران آغاز کرد و از آن زمان تاکنون در برخی حوادث مانند زلزله بم و سیل‌های لرستان، گلستان و خوزستان فعالیت داشته است.
 
مرجع : ایرنا
کد مطلب : ۱۵۰۴۲۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}