رقابت الکل با کرونا در کرمانشاه/ 30 مصدوم و 2 کشته

ایسنا , 6 فروردين 1399 ساعت 13:43

مسمومیت "الکلی" 30 نفر در کرمانشاه باعث جان باختن دو تن شد.


به گزارش عصر تعادل رییس بیمارستان امام خمینی(ره) استان کرمانشاه از مسمومیت الکلی 30 نفر در استان در روزهای اخیر خبر داد و افزود: متاسفانه دو نفر هم جان خود را از دست دادند.

 جواد امینی سامان در گفت و گو با ایسنا با اشاره به شیوع بیماری کرونا، گفت: در این بین شایعه شده که مصرف الکل موجب شست و شوی دستگاه گوارش و ضدعفونی کردن آن می‌شود که این حرف بسیار حرف اشتباه و نادرستی است.

وی افزود: متاسفانه برخی افراد به دنبال چنین شایعاتی اقدام به مصرف الکل صنعتی و الکل سفید کرده‌اند که همین امر موجب افزایش مسمومیت‌های الکلی در کشور و فوتی‌های ناشی از آن شده است.

امینی سامان تصریح کرد: از نیمه اسفندماه تاکنون حدود 30 نفر به دلیل مسمومیت الکلی به بیمارستان امام خمینی(ره) مراجعه داشته اند که بیشتر آنها بصورت سرپایی مداوا شده‌اند.

امینی سامان خاطرنشان کرد: متاسفانه در حال حاضر شش نفر به دلیل این نوع مسمومیت بستری هستند و متاسفانه دو نفر هم طی این مدت جان باخته‌اند.

رییس بیمارستان امام خمینی(ره) کرمانشاه با بیان اینکه مصرف الکل با عوارض بسیاری همراه است، گفت: در بحث مقابله با کرونا الکل سفید جهت ضدعفونی کردن دست‌ها و وسایل کاربرد دارد و به هیچ وجه نباید این نوع الکل را نوشید.

وی افزود: متاسفانه برخی افراد به دلیل جهلی که دارند اقدام به این کار می کنند و این درحالی است که اگر مصرف الکل آنها را نکُشد، حتما آنها را دچار عوارض کلیوی و چشمی می کند و برخی افراد بر اثر مصرف الکل در کشور بینایی خود را از دست داده‌اند.

امینی سامان از مردم خواست در بحث مقابله با کرونا تنها در خانه بمانند و نکات بهداشتی که مسئولان بهداشتی و پزشکان عنوان می کنند را رعایت کرده و به حرف افراد عامی و غیرمتخصص گوش ندهند.


کد مطلب: 150437

آدرس مطلب: http://www.asretaadol.ir/news/150437/رقابت-الکل-کرونا-کرمانشاه-30-مصدوم-2-کشته

عصر تعادل
  http://www.asretaadol.ir