۰

کاخ جشنواره کن محل اسکان بی خانمان ها شد

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۶ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۱۲
کاخ جشنواره کن محل اسکان بی خانمان ها شد
به گزارش عصر تعادل گسترش شیوع ویروس کرونا در فرانسه و تلاش برای کاهش سرعت شیوع این ویروس در میان مردم سبب شد تا مقامات این کشور درهای کاخ جشنواره کن را به روی بی‌خانمانان باز کنند.

رسانه‌های فرانسه نوشتند، تلاش برای کاهش شیوع ویروس کرونا و لزوم رسیدگی به بی‌خانمانان در این دوران برای قطع زنجیره انتقال ویروس، شهردار شهر کن در جنوب فرانسه را بر آن داشت تا نام کاخ جشنواره فیلم این شهر را که هر ساله در این زمان در تکاپوی برگزاری بود در فهرست اماکن قابل استفاده برای اسکان بی‌خانمانان قرار دهد.

خبرنگار رویترز در پاریس برای نخستین بار این خبر را مطرح کرد و خبر داد: کاخ جشنواره این روزها باید فرش قرمز خود را برای پذیرایی از جمعی از سینماگران و بازیگران مطرح از سراسر دنیا پهن می‌کرد. حالا این مکان درهای خود را برای اسکان افرادی باز کرده که در زمان شیوع ویروس کرونا و توصیه به ماندن در خانه‌ها، جایی برای رفتن ندارند.

جشنواره فیلم کن هر سال از ۱۲ تا ۲۳ مه (۲۳ اردیبهش تا ۳ خرداد) برگزار می‌شد اما هفته گذشته مسئولان این رویداد فرهنگی رسما اعلام کردند که برگزاری جشنواره تا اواخر ژوئن (اواسط تیرماه) به تعویق افتاده است.

یکی از مسئولان شهرداری کن گفته است که روزانه ۵۰ تا ۷۰ نفر برای اسکان به کاخ کن می‌آیند.

امانوئل مکرون (Emmanuel Macron) رئیس جمهوری فرانسه حدود ۱۰ روز پیش خطاب به ۶۷ فرانسوی از آنان خواست تا برای کاهش سرعت شیوع ویروس کرونا در خانه‌های خود بمانند. مساله‌ای که توجهات را به زندگی پرخطر ۱۲ هزار بی‌خانمانی که در خیابان‌های فرانسه زندگی می‌کنند، جلب کرد. نداشتن دسترسی به تمهیدات بهداشتی در این گروه که غالبا از بیماری‌های مختلفی نیز رنج می‌برند، نگرانی هایی را در مورد افزایش شیوع ویروس کرونا ایجاد کرده است.

این شکل اسکان همچنین این امکان را ایجاد می‌کند که دمای بدن این افراد هر روز هنگام ورود به مراکز اسکان موقت بررسی شود.

آخرین آمار مربوط به مرگ و میر به دلیل ابتلا به کرونا در فرانسه یک‌هزار و ۱۰۰ عنوان می‌شود.
مرجع : ایرنا
کد مطلب : ۱۵۰۴۴۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}