۰

کرونا محور مذکرات روسای جمهوری آمریکا و چین

تاریخ انتشار
جمعه ۸ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۰۵
کرونا محور مذکرات روسای جمهوری آمریکا و چین
به گزارش عصر تعادل رئیس‌جمهور آمریکا از تماس تلفنی با همتای چینی خود درباره شیوع ویروس جدید کرونا خبر داد.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمور آمریکا امروز (جمعه) با «شی جین‌پینگ» رئیس‌جمهور چینی به صورت تلفنی درباره آخرین وضعیت ویروس «کووید۱۹» در جهان گفت‌و‌گو کرد.

ترامپ با اعلام این خبر در صفحه توئیتر خود، نوشت: «لحظاتی پیش مکالمه بسیار خوبی با شی، رئیس‌جمهور چین داشتم. به‌طور مفصل درباره کروناویروس که در حال ویران کردن بخش‌های بزرگی از سیاره ما است، صحبت شد».

وی با ابراز احترام به چین و اقدامات در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا، افزود: «چین سختی‌های زیادی تحمل کرده و درک خوبی از این ویروس به دست آورده است. ما با هم همکاری نزدیکی داریم».

تملق‌گویی ترامپ از چین در حالی است که وی پیشتر ضمن متهم کردن این کشور به انتشار عامدانه این ویروس، کرونا را «ویروسی چینی» توصیف کرده بود.

به نوشته وبگاه «اسکای‌نیوز»، رئیس جمهور چین نیز با بیان اینکه کشورش درباره آمار ویروس کرونا شفاف بوده، تصریح کرد: «چین آماده است با همه طرف‌ها از جمله ایالات متحده، برای مقابله با این ویروس همکاری کند».

وضعیت این ویروس در ایالات متحده نیز، که زمانی شاهد تمسخر این ویروس توسط ترامپ بود، اکنون به حدی وخیم شده که تعداد کل مبتلایان در این کشور از چین هم بیشتر شده و در صدر کشورهای آلوده به این ویروس قرار گرفت.

آمریکا تا کنون ۸۵۵۹۴ مورد ابتلا به ویروس کووید۱۹ و ۱۳۰۰ فوتی بر اثر آن گزارش کرده است.

تعداد کل مبتلایان به این ویروس در چین به ۸۱۳۴۰ نفر و تعداد قربانیان آن نیز به ۳۲۹۲ نفر رسیده است. از تعداد کل مبتلایان چینی، ۷۴۵۸۸ نفر بهبود یافته و سلامتی خود را به دست آوردند و فعلا ۳۴۶۰ مورد فعال ابتلا به کرونا در چین وجود دارد.
مرجع : فارس
کد مطلب : ۱۵۰۵۰۴
برچسب ها :
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}