۰

کرونا در چین فروکش کرد، سینماها دوباره تعطیل شد

تاریخ انتشار
شنبه ۹ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۰۹
کرونا در چین فروکش کرد، سینماها دوباره تعطیل شد
به گزارش عصر تعادل دستور به تعطیلی مجدد سینماهای چین در حالی صادر شده است که روز پنجشنبه شهرداری شانگهای از دریافت مجوز آغاز فعالیت ۲۰۵ سالن در این شهر خبر داده بود.
چین دولت چین صدها سالن سینمایی را که طی دو هفته اخیر و پس از جلوگیری از پیشرفت شیوع ویروس کرونا بازگشایی کرده بود، مجددا تعطیل کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از هالیوود ریپورتر، مسئولان چینی که قصد داشتند به تدریج تمامی ۷۰ هزار سالن سینمایی تعطیل شده را بازگشایی کنند، از تصمیم خود عقبنشینی کردند و به سبب نگرانی از موج دوم شیوع ویروس کرونا در این کشور، ۶۰۰ سالن سینمایی را که اخیرا چراغ سبز فعالیت مجدد را دریافت کرده بودند را تا اطلاع ثانوی تعطیل کرد. 

دستور به تعطیلی مجدد سینماهای چین در حالی صادر شده است که روز پنجشنبه شهرداری شانگهای از دریافت مجوز آغاز فعالیت ۲۰۵ سالن در این شهر خبر داده بود و هفته گذشته نیز «China Film Group» که یک توزیع‌کننده اصلی و مورد حمایت دولت است، طرحی را ارائه کرده بود که بر اساس آن سینماهای چین فیلم‌های پرفروش گذشته داخلی و هالیوودی از جمله سری فیلم‌های «انتقام جویان» را مجددا اکران کند تا از این طریق مخاطبان را وسوسه کند دوباره به سینما بیایند. 

طرح بازگشایی تدریجی ۷۰ هزار سالن سینما در چین، امیدواری بزرگی در سطح بین‌المللی ایجاد کرده بود چرا که در حال حاضر سینماها در اغلب نقاط جهان از جمله آمریکای شمالی، اروپا، ژاپن و ... درهای خود را به روی مخاطبان بسته‌اند و تصمیم به تعطیلی مجدد سینماها در چین موجب ناامیدی سهامداران در کل صنعت سینما شده است. 

بر اساس اعلام یکی مدیران سینماهای بزرگ زنجیره‌ای در چین، تعطیلی مجدد سینماها یک هفته یا دو هفته نخواهد بود و بر اساس سیاست‌های دولت چین در مقابله با ویروس کرونا این بار احتیاط بیشتری درباره فعالیت مجدد سینماها به کار گرفته می‌شود و دوره مجدد تعطیلی سینماها طولانی خواهد بود!

طبق اعلام مسئولان بهداشتی چین، انتقال ویروس کرونا در داخل چین کنترل شده است و تقریبا تمامی‌ موردهای جدید ابتلا از خارج از کشور آمده است و به همین دلیل از روز پنجشنبه اغلب پروازهای ورودی به چین متوقف شده و ورود مسافران خارجی حتی با مجوز کار نیز ممنوع است. مسئولان چینی اعلام کرده‌اند این اقدامات را برای جلوگیری از موج دوم شیوع ویروس کرونا اتخاذ کرده‌اند. 
مرجع : ایسنا
کد مطلب : ۱۵۰۵۴۸
برچسب ها :
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}