۰

قاتلان خرس ارومیه به دام افتادند

تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۲۶
قاتلان خرس ارومیه به دام افتادند
به گزارش عصر تعادل مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان عصر دیروز، شنبه با همکاری‌ نیروی انتظامی و اطلاعاتی عوامل کشتار خرس قهوه‌ای را شناسایی و دستگیر کردند.

مهران نظری در گفت و گو با ایرنا افزود: در پی دریافت خبری در خصوص آزار، اذیت و کشتار یک قلاده خرس قهوه‌ای در یکی از روستاهای غرب شهرستان ارومیه، ماموران انتظامی و یگان حفاظت محیط زیست به محل روستا اعزام شده و افراد عامل را شناسایی کردند.

وی اضافه کرد: این افراد با سرعت عمل ماموران، در حدود ۲۴ ساعت دستگیر و برای بررسی بیشتر تحویل مقام قضایی شدند.

وی بیان کرد: طبق قانون این افراد حق شکنجه و آزار و اذیت این حیوان را نداشتند و باید به محض مشاهده آن در محیط روستا موضوع را به ماموران یگان حفاظت استان اطلاع می‌دادند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی افزود: در راستای حفظ گونه‌های جانوری، به خصوص گونه‌های در معرض خطر، که خرس قهوه‌ای نیز یکی از این گونه‌هاست ماموران یگان حفاظت محیط زیست با هرگونه تخلف زیست محیطی طبق ضوابط و مقررات زیست محیطی برخورد می کند.

نظری از دوستداران محیط زیست استان درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه آزار و آذیت حیوانات و تخریب محیط زیست موضوع را از طریق شماره ۱۵۴۰ اطلاع دهند.

به گزارش ایرنا روز جمعه یک فایل ویدیویی در فضای مجازی منتشر شد که طی آن چند نفر از اهالی روستایی در ارومیه اقدام به شکار، آزار و در نهایت کشتار یک قلاده خرس قهوه‌ای کرده بودند.

در پی انتشار این فیلم مسوولان استان با دستور ویژه استاندار آذربایجان‌غربی اقدام به شناسایی و دستگیری این افراد کردند.

خرس قهوه‌ای جزو خرس‌های کمیاب و در معرض انقراض است که بومی این استان به شمار می رود.

این جاندار در هنگام بارش برف و باران از زیستگاه خود به سمت دامنه کوه ها روانه می‌شود.
مرجع : ایرنا
کد مطلب : ۱۵۰۵۸۶
برچسب ها :
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}