۰

داعش از حمله به سامرا بازماند

تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۴۶
داعش از حمله به سامرا بازماند
به گزارش عصر تعادل نیروهای الحشد الشعبی (بسیج مردمی) و پلیس عراق موفق شدند در عملیاتی حمله تروریست های داعش را به جنوب سامرا دفع کنند.

به گزارش روز یکشنبه منابع عراقی، توطئه عناصر تروریستی داعش برای نفوذ به جنوب سامرا شب گذشته با هوشیاری نیروهای الحشد الشعبی و پلیس فدرال عراق ناکام و خنثی شد.

بر پایه اعلام این منابع، نیروهای تیپ ۴۱ الحشد الشعبی و پلیس فدرال اواخر وقت شنبه در عملیاتی مشترک تلاش تروریست های داعش برای نفوذ و ورود به جنوب سامرا را ناکام گذاشتند.

در همین حال، دیروز (شنبه) نیروهای الحشد الشعبی مخفیگاه های گروه ترویستی داعش را در شمال شرقی «بعقوبه» مرکز استان «دیاله» با گلوله های خمپاره هدف قرار دادند.

خبرگزاری ملی «نینا» به نقل از یک مقام امنیتی عراق در این باره نوشت که نیروهای الحشد الشعبی پس از تحرکات داعش، با خمپاره مواضع این گروه تروریستی را در منطقه «بان میل» در حومه «خانقین» در استان دیاله گلوله باران کردند.

بر اساس این گزارش، نیروهای تیپ یکم الحشد الشعبی در واکنش به حمله داعش به یکی از یگان های بسیج مردمی در منطقه «نفت خانه» در شمال شرقی بعقوبه مواضع تروریست ها را گلوله باران کردند.

از طرف دیگر، نیروهای پلیس فدرال عراق نیز دو رشته تونل تروریست های داعش حاوی سلاح، تجهیزات و مواد منفجره را در سامرا و کرکوک شناسایی و کشف کردند.

فرماندهی پلیس فدرال عراق در بیانیه ای اعلام کرد که نیروهای لشکر پنجم در عملیاتی موفق به شناسایی و کشف یکی از مخفیگاه های تروریست های داعش در منطقه «الکوش» در شمال سامرا به همراه کمربندهای انفجاری و انواع مهمات و مواد منفجره شدند.

نیروهای الحشد الشعبی اوایل هفته گذشته هم در عملیاتی امنیت هشت منطقه در استان دیاله عراق را با پاکسازی عناصر تروریستی داعش تامین کردند.

سازمان الحشد الشعبی عمده ترین و مهم ترین نیروی عملیاتی عراق علیه تروریست های داعش به شمار می رود.

 
 
مرجع : ایرنا
کد مطلب : ۱۵۰۵۸۸
برچسب ها :
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}