۰

شرایط کرونایی زندانیان هند را آزاد کرد

تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۴۳
شرایط کرونایی زندانیان هند را آزاد کرد
به گزارش عصر تعادل مقامات زندان "تیهار" در دهلی نو روز یکشنبه اعلام کردند که با توجه به شیوع ویروس کرونا و با هدف خلوت کردن سلول ها، بیش از ۴۰۰ زندانی را امروز آزاد کردند.

به گزارش روز یکشنبه  نشریه "هندوستان تایمز"، وزارت بهداشت هند اعلام کرد که تا روز یکشنبه ابتلای یک هزار و ۹۱ نفر به ویروس کرونا در این کشور تایید شده است. همچنین ۲۵ نفر در این کشور که مبتلا به کرونا بوده اند جان خود را از دست داده اند.

یک مقام زندان تیهار گفت: مجموعا ۴۱۹ زندانی آزاد شده اند. تعدادی از این افراد به مرخصی ۴۵ روزه فرستاده شده اند و تعدادی دیگر با قرار وثیقه آزاد شده اند. در چند روز آینده تعداد بیشتری از زندانیان آزاد خواهند شد.

مقامات هندی چند روز پیش اعلام کرده بودند که قصد دارند به منظور خلوت کردن زندان ها در میان شیوع ویروس کرونا، حدود ۳ هزار زندانی را آزاد کنند.

زندان تیهار بزرگ ترین زندان هند و همچنین بزرگ ترین زندان جنوب آسیا محسوب می شود. این زندان دارای ظرفیت ۱۰ هزار نفر می باشد.

سندیپ گویال رییس این زندان گفت: افراد آزاد شده شامل افرادی هستند که جرم آنها سبک است و در گذشته رفتار خوبی در زندان داشته اند. افراد خطرناک با جرایم سنگین از زندان آزاد نمی شوند.

دولت هند برای کاهش شیوع ویروس، یک قرنطینه سراسری ۲۱ روز در این کشور اعلام کرده است.

هند با جمعیت بیش از 1.3 میلیارد نفر در تلاش است تا با  منابع محدود با این ویروس  فراگیر مبارزه کند.

بیماری جدید کرونا با نام «کووید۱۹» از ماه دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هوبی چین شیوع یافت.

علایم این ویروس ۸۰ درصد شبیه به سندرم حاد تنفسی «سارس» بوده و از طریق سرفه و عطسه به دیگران سرایت می کند. در حالی که نخستین علایم ویروس کرونا به تب بالا، گلودرد، سرفه، تنگی نفس و اسهال ظاهر می‌شود، در مراحل بعدی باعث ذات الریه و نارسایی کلیه شده و در نهایت ممکن است منجر به مرگ فرد شود.

واکسنی برای این ویروس تاکنون وجود ندارد و تنها راه نجات از آن تشخیص زودهنگام و درمان بیمار زیر نظر پزشکان در قرنطینه است.

 
مرجع : ایرنا
کد مطلب : ۱۵۰۶۰۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}