۰

اعتراض روس ها به تحریم در جی 20

تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۰۹
اعتراض روس ها به تحریم در جی 20
به گزارش عصر تعادل وزیر توسعه صنعت مسکو در نشست مجازی گروه 20 (G20) ضمن تأکید بر اینکه تحریم‌ها و محدودیت‌های بی‌اساس، اوضاع فعلی جهان در مواجهه با کرونا را بغرنج کرده، خواستار لغو تحریم‌ها شد.

«ماکسیم رشتنیکوف» وزیر توسعه اقتصادی روسیه که روز گذشته (دوشنبه) در ویدئوکنفرانس وزرای تجارت گروه ۲۰ موسوم به «G۲۰» حضور داشت، از کشورها درخواست کرد که در پی شیوع ویروس ناشناخته کرونا، تحریم‌ها را کاهش دهند.

بنا به گزارش خبرگزاری روسی «تاس»، وی با تأکید بر لزوم لغو تحریم‌ها گفت: «به نظر می‌رسد که گام مشترک مهم، کاهش اقدامات محدودکننده به ویژه در وهله اول، آندسته از اقداماتی است که دسترسی به دارو، تجهیزات و فناوری‌ها را مسدود یا به شدت پیچیده کرده است».

وزیر توسعه صنعت روسیه تأکید کرد که اوضاع فعلی جهان به واسطه درگیری‌های تجاری متعدد و محدودیت‌ها و تحریم‌های بی‌اساس بیش از پیش پیچیده شده است.

این مقام روس تصریح کرد که بیماری همه‌گیر کرونا به اقتصاد و تجارت جهانی ضربه شدیدی وارد آورده است و در این خصوص توضیح داد: «کل چارچوب روابط تجاری و سرمایه‌گذاری و زنجیره تولید جهانی که در طول چندین دهه جهانی‌شدن ایجاد شده است، هم‌اکنو ن در معرض تهدید است. ما می‌بایست این رویه خطرناک را معکوس کنیم».

رشتنیکوف سپس تأکید کرد: «تحت این اوضاع وخیم فعلی، بیش از هر زمانی مهم است که عواملی را محدود کنیم که به نظام تجاری چندجانبه، بی‌ثباتی بیشتری می افزاید. به همین دلیل است که می‌خواهیم که هر اقدام ممکن برای بازیابی عملیات‌های معمول و بهبود سازمان تجارت جهانی که یکی از مهم‌ترین نهادهای مدیریت جهانی به حساب می‌آید، انجام شود ».

وی تأکید کرد که گروه 20 باید در خط مقدم این تلاش‌ها باشد و گفت: « ما همچنین از تمامی اعضای گروه 20 می‌خواهیم که با حسن نیت، در خصوص سیاست‌های خود در خصوص مقابله با بحران شفاف‌ عمل کنند».

وزرای گروه 20 که جزء‌ اقتصادهای برتر دنیا محسوب می‌شوند، همچنین با صدور بیانیه‌ای، در خصوص اقدامات مشترک برای مقابله با تأثیر منفی شیوع کرونا بر تجارت اعلام کردند: «ما توافق داریم که اقدامات ضروری برای مقابله با کووید-19 در صورت لزوم باید هدفمند، متناسب، شفاف و موقت باشد و (اقدامات ضروری) موانع غیرضروری برای تجارت ایجاد نمی‌کند یا اینکه زنجیره عرضه جهانی را مختل نمی‌کند و اینکه با قوانین سازمان تجارت جهانی مطابقت دارد».

وزرای تجاری گروه 20 همچنین تعهد خود را برای مقابله با سودآوری و افزایش غیرقابل توجیه قیمت‌ها اعلام کردند و در این بیانیه‌ در این خصوص آمده است: «ما از در دسترس بودن تجهیزات پزشکی و دارویی به قیمت مناسب و منصفانه در موارد بسیار ضروری و در اسرع وقت حمایت می‌کنیم که شامل تشویق به تولید بیشتر از طریق وضع محرک‌ها و سرمایه‌گذاری‌های هدفمند بر اساس شرایط ملی می‌شود».

تسریع شیوع کرونا در جهان به یکی از نگرانی‌های مهم جامعه جهانی تبدیل شده است و آخرین آمار منتشر شده از این ویروس نشان می‌دهد که تا روز گذشته (دوشنبه)، تعداد مبتلایان به این ویروس در جهان به ۷۸۶ هزار و ۲۷۰ نفر افزایش یافته و تعداد قربانیان آن نیز به ۳۷ هزار و ۸۳۰ نفر رسیده است.

ایالات متحده آمریکا با ۱۶۴ هزار و ۲۶۶ مورد ابتلا و سه هزار و ۱۷۰ قربانی این ویروس، در رتبه نخست بیشترین مبتلایان این ویروس ناشناخته قرار دارد و چین که مرکز شیوع این ویروس بود، بعد از ایتالیا و اسپانیا در رتبه چهارم قرار گرفته است.
مرجع : فارس
کد مطلب : ۱۵۰۶۶۲
برچسب ها :
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}