۰

وعده هلال احمر برای کمک به بیکار شدگان کرونایی

تاریخ انتشار
جمعه ۱۵ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۴۰
وعده هلال احمر برای کمک به بیکار شدگان کرونایی
به گزارش عصر تعادل سرپرست جمعیت هلال احمر گفت: اقشار زیادی از مردم از جمله دستفروشان و افراد روزمزد در بحران کرونا دچار مشکلات معیشتی شدند. هلال احمر طی روزهای آینده به صورت شفاف کمک های مالی را بین این نیازمندان توزیع می کند.

کریم همتی روز جمعه در نشست خبری که به صورت ویدئوکنفرانس از وزارت بهداشت برگزار شد، افزود: هلال احمر از زمان شروع بحران کرونا در کنار وزارت بهداشت، دانشگاههای علوم پزشکی و مدیریت بحران بوده است و وظایف خود را به کمک خیرین و داوطلبان این جمعیت انجام داده است.

وی افزود: بحران کرونا هنوز تمام نشده است و در این بحران بخش زیادی از افراد آسیب پذیر تحت فشار قرار گرفتند و نتوانستند کارهایشان را انجام دهند، از جمله دستفروش ها و کارگران روز مزد دچار مشکلات معیشتی شدند، هلال احمر در خدمت این عزیزان است و در روزهای پیش رو کمک هایی جمع آوری می کنیم و به صورت شفاف در اختیار هموطنانی قرار می دهیم که از این بحران آسیب دیدند و کارهایشان را از دست دادند.

همتی گفت: دولتهای قدرتمند نیز از پس کنترل این بیماری بر نیامده اند اما ما در ایران با توجه به تحریم ها توانستیم بیماری را مدیریت کنیم با این حال برای مدیریت همه جانبه به تنهایی از دولت ها ممکن است کاری بر نیاید به همین علت شماره حسابی را در روزهای آینده اعلام می کنیم و از مردم می خواهیم که به ما کمک کنند تا به صورت شفاف این کمک ها را در اختیار افراد آسیب دیده در بحران کرونا قرار دهیم.

سرپرست جمعیت هلال احمر افزود: اقدام دیگری که انجام خواهیم داد حمایت از بیماران مبتلا به سرطان و بیماران نادر در بحران کروناست. طی روزهای آینده 500 هزار نفر از این بیماران را تحت پوشش  هلال احمر قرار می دهیم به کمک به داوطلبان و خیرین هلال احمر خدماتی را در منازل این افراد به آنان ارائه خواهیم کرد.

همتی گفت: یکی از مشکلات درمانی در بحران کرونا کمبود ونتیلاتور و دستگاه تنفس مصنوعی در بخش های مراقبت ویژه بیمارستانهاست. برای رفع این مشکل خیرین به کمک آمده اند و قول داده اند که 52 دستگاه ونتیلاتور اهدا کنند. ارزش مالی هر یک از این دستگاهها 160 میلیون تومان است که طی روزهای آینده با خرید آنها در بیمارستانهای مناطق محروم مستقر می شود.

وی ادامه داد: با دستور ستاد ملی کرونا بخشی از غربالگری و تب سنجی مردم نیز به عهده هلال احمر گذاشته شده است که با کمک 3400 داوطلب وحوانان هلال احمر با استقرار 851 اکیپ غربالگری انجام می شود.
مرجع : ایرنا
کد مطلب : ۱۵۰۷۸۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}