تاکید یک فعال سیاسی:

غذا و دارو برای ایران تحریم است/ آمریکا دروغ می گوید

خبرگزاری ايسنا , 17 فروردين 1399 ساعت 10:03

ندیمی اظهار کرد: علی‌رغم تبلیغات سیاسی آمریکا، ایران در تحریم غذا و داروست.


به گزارش عصر تعادل، یک نماینده سابق مجلس گفت: علی‌رغم تبلیغات سیاسی آمریکا ایران سال‌هاست که با تحریم های غذا و دارو مواجه است.

ایرج ندیمی اظهار کرد: کرونا باعث شد تا مشخص شود ادعاهای حقوق بشری بیشتر یک حربه سیاسی است تا واقعیت تمدنی؛ همین شرایط باعث شد برای ضعیف ترین اقشار جامعه دست بسیاری از جریانات پلید به‌خصوص آمریکا در باب ممانعت از دسترسی کشورها به ابزارهای بهداشت و درمانی از جمله برای ایرانیان رو شود. 

وی ادامه داد: به طور طبیعی تحریم ها نباید مشمول دارو و غذا می‌شد، اما علی‌رغم تبلیغات سیاسی آمریکا، سال هاست ایران به دلیل مشکلات مالی، ارزی و بانکی دسترسی شفافی به دارو و بهداشت جهانی ندارد. ما این واقعیت را قبول داشتیم، اما کرونا باعث شد دنیا تصویر اصلی آمریکا را ببیند. 

این نماینده سابق مجلس گفت: کرونا می‌تواند نقش بسیار تعیین کننده‌ای در آینده کشورها مخصوصا ارتباطات بین‌المللی ایفا کند. دست سیاستمداران را رو می‌کند، استراتژی‌های جدید بین‌المللی را بنا می‌گذارد و روند غلط قدرت‌های پوشالی را اصلاح می‌کند. 

وی خاطرنشان کرد: ما در داخل ایران بعد از کرونا می‌توانیم با چند رخداد رو به رو باشیم. می دانیم که امروز کرونا آثار جدی بر اقتصاد تمام دنیا گذاشته و به طور طبیعی این اثر به داخل کشور ما هم رسیده است، این ویروس می تواند در ایجاد و تعمیق رکود جهانی اثرگذار باشد. همه کشورها باید در این موضوع همپوشانی داشته باشند تا از این مشکل عبور کنیم. 

ندیمی گفت: دولت در حوزه هایی مثل مدیریت اجتماعی، مالی، فرهنگی ابتکار عمل هایی مطابق با ذات این بیماری داشته باشد.  حمایت از اقشار کم درآمد و کسب و کارها باید مورد توجه سیاستمداران قرار بگیرد؛ چرا که می تواند ما را با مشکل جدی روبه‌رو کند. 


کد مطلب: 150868

آدرس مطلب: http://www.asretaadol.ir/news/150868/غذا-دارو-ایران-تحریم-آمریکا-دروغ-می-گوید

عصر تعادل
  http://www.asretaadol.ir