۰
روحانی در جلسه هیات دولت:

چیزی از مردم پنهان نکردیم

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۰۰
چیزی از مردم پنهان نکردیم
به گزارش عصر تعادل، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی در جلسه امروز هیئت دولت با بیان اینکه آنچه برای ما مهم است امید به آینده است، گفت: آن کسی که در زندگی فردی و جمعی الگویش تلاش برای رسیدن به عدالت است منتظر است و درست می‌گوید. بنابراین در مکتب ما یأس معنا ندارد و باید همیشه امید به آینده وجود داشته باشد.

وی افزود: نباید در ذهن ما بن بست نسبت به آینده وجود داشته باشد، بلکه باید بدانیم همیشه فرجی در کار خواهد بود. امروز هم بسیار به این موضوع امید به آینده و ایمان نیازمندیم.

روحانی تاکید کرد: فرج و گشایش واقعی در انتظار جهان است و این موضوعی است که می‌تواند ما را از غم و افسردگی نجات دهد؛ چرا که آینده جهان پر از عدل و داد خواهد بود. پس عید نیمه شعبان بسیار مهم است و امیدواریم با عنایت و دعای آن حضرت این ایام سخت را پشت سر بگذاریم.

رییس جمهور با بیان اینکه ۲۰ فروردین روز انرژی هسته‌ای است، گفت: امسال هم برنامه‌ریزی برای این روز شده بود تا بسیاری از پیشرفت‌های علمی هسته‌ای که مخصوصا از اردیبهشت پارسال قدم به قدم سریعتر پیش رفتیم و به دستاوردهای بزرگی رسیدیم را اعلام کنیم، اما امسال شرایط برای این کار مناسب نیست و در آینده به مردم اعلام خواهد شد.

روحانی با بیان اینکه این دستاوردها شامل مسائل پزشکی و سلامت هم می‌شود، اظهار کرد: موضوع کرونا گرچه سختی‌ها و رنج‌هایی را برای جامعه ما به ارمغان آورد، اما در زمینه سلامت و نیازهای بخش درمانی قدم‌های بسیار خوبی برداشته شده است و امروز تولید کیت‌ها به مرحله خودکفایی نزدیک شدن است.

وی افزود: در زمینه سی تی اسکن آنچه دستاورد یک شرکت دانش بنیان بود در زمان کوتاهی عکس را تفسیر می‌کند و میگوید که اشکال در کجای دستگاه تنفسی بیمار است. همچنین کیت‌های تازه‌ای تولید شده و به ما نشان می‌دهد در زمان کوتاه که آیا طرف کرونا گرفته و آن را پشت سر گذاشته یا نه. این بسیار مفید است برای کسانی که در جامعه این ویروس به آنان اصابت کرده و آن را پشت سر گذاشته اند بدون اینکه علامتی داشته باشد و با این کیت می فهمد آیا آنتی بادی برایش به وجود آمده یا نه.

رییس‌جمهور با بیان اینکه امروز برای تنفس مصنوعی در داخل تولید ما افزایش یافته است،‌ تاکید کرد: به اندازه نیاز بخش پزشکی ما این تولیدات انجام می‌شود و هم در تجهیزات پزشکی و هم ضدعفونی‌ قدم‌های بسیار خوبی برداشته شده است. در حالی که در روزهای اول یکسری دانشجو از چین به ایران می خواستند بیایند اما هیچکس نمی‌توانست مسئولیت قرنطینه را قبول کند و از زیر بار شانه خالی می‌کردند. آنقدر ترس و وحشت وجود داشت و دلیلش هم این بود که امکانات کافی و لازم فراهم نبود، اما امروز این شرایط برطرف شده است و حالت اضطراب اولیه دیگر وجود ندارد.

روحانی تصریح کرد: در شرایط تحریمی و شیوع ویروس مردم ما وفور مواد غذایی و حتی بهداشتی را مشاهده می‌کنند و امیدواریم برای ماسک هم به خودکفایی برسیم. حتی برای الکل هم برخی کارخانه‌های استانی گفته اند که اگر تولید افزایش یابد می‌توانیم استانهای خود را تامین کنیم و به سایر استانها هم بفرستیم.

وی افزود: وزیر نفت گفته است که در همه بخش‌های تولیدی نفت که همه پروتکل‌ها عمل می‌شود هیچ مورد ابتلا به کرونا نداشته‌ایم. این نشان می‌دهد هم می‌توان کار کرد و هم به کرونا مبتلا نشد. همه این کارها هم برای این است که تولیدات ما افزایش باید.

رییس جمهور ادامه داد: آمار ذخایر گندم نشان می‌دهد ما ذخایر خوبی برای مدتی داریم و این نشان می‌دهد که کشور ما در شرایط خوبی قرار دارد. کالای اساسی و ضروری غذایی هم نشان می‌دهد که ذخایر بسیار خوبی دارند. هفته گذشته تصمیم خوبی برای کل سال ۹۹ گرفتیم که از کجا نیازمندی کالاهای اساسی انجام شود و این نشان دهنده این است که همه بخشها از برق، گاز، نفت، آب و از همه مهتر بهداشت فعال هستند.
روحانی افزود: اقدامات خوبی برای زندگی و نیازمندی‌های ضروری مردم برای این شرایط انجام شده است. ما از همه مجامع بین‌المللی می‌خواهیم که در این شرایط به وظایف قانونی خود عمل کنند ما اگر درخواستی برای وام از صندوق بین‌المللی پول کرده‌ایم اگر میان ما و دیگر کشورها تبعیض قائل شوند نه برای ما و نه برای افکار عمومی جهان قابل قبول نیست.
وی تاکید کرد: موج اول مبارزه با کرونا را پشت سر گذاشته‌ایم. به عنوان دولت از ۳۰ بهمن متوجه ورود کرونا شدیم و در همان جلسه اعلام شد که خبر را به مردم بدهیم. آن روزی که به ما اعلام شد اول فقط در قم بود و روز بعد اراک را هم اعلام کردند که متوجه شدیم آن روز که ما فهمیدیم هم در قم شیوع یافته و هم از قم عبور یافته است. اکثر استان‌ها را هم که میپرسم می‌گویند روز یک یا دو اسفند این بیماری وارد استان شده است. ما از همان روز اول چیزی را از مردم عزیزمان پنهان نکردیم.
رییس‌جمهور ادامه داد: تا حالا هم هرچه موفقیت در این روزها را تجربه می‌کنیم و کارگاه‌های تولیدی را فعال می‌بینیم و کشاورزی رونق دارد یا سیلابها خسارت آنچنانی نداشته است به خاطر کار بزرگی است که مردم انجام داده‌اند و وزارتخانه‌ها هم کوشیدند از پارسال تا امروز آمادگی در برابر سیلاب را بالا برند تا جایی که امروز از سیلاب‌ها خوشحالیم چون سدها آماده هستند و در مناطق پرخطر سدها خالی شدند و رودخانه‌ها لایروبی شده‌اند.
کد مطلب : ۱۵۱۰۰۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}