۰

خبر خوش باغ‌وحش هنگ کنگ در روزهای کرونایی

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۳۸
خبر خوش باغ‌وحش هنگ کنگ در روزهای کرونایی
به گزارش ایسنا، طبق اعلامیه مطبوعاتی باغ وحش "اوشن پارک" هنگ کنگ، یینگ‌یینگ و لِه‌لِه، دو پاندای ۱۴ ساله از سال ۲۰۱۰ میلادی قصد جفت‌گیری با یکدیگر را داشتند اما هرگز موفق به انجام این کار نشده بودند.
در اواخر ماه مارس، یینگ‌یینگ، پاندای ماده علائمی از خود نشان داد که حاکی از آمادگی او برای جفت گیری بود و لِه‌لِه، پاندای نر نیز شروع به جا گذاشتن علامت‌های بویایی در اطراف محل زندگی خود کرد.
مقامات این باغ وحش خاطرنشان کردند که این یک رفتار متداول در فصل تولید مثل است که بین ماه‌های مارس و مه رخ می‌دهد. به گفته این مقامات، در نهایت این دو پاندا موفق به جفت‌گیری شدند.
این باغ وحش از ماه ژانویه به دلیل شیوع کروناویروس که هم‌اکنون حدود یک میلیون و ۴۵۰ هزار مبتلا در سراسر جهان برجای گذاشته، تعطیل شده بود.
به گفته مدیر اجرایی عملیات جانورشناسی و حفاظت این باغ وحش هنگ کنگی، جفت‌گیری طبیعی این دو پاندا خبر بسیار خوب و هیجان‌انگیزی است چرا که شانس بارداری از طریق جفت‌گیری طبیعی بیشتر از لقاح مصنوعی است.
با این حال هنوز برای اعلام اینکه آیا یینگ‌یینگ باردار است یا خیر بسیار زود است. دوره بارداری برای پانداهای غول پیکر بین ۷۲ تا ۳۲۴ روز است. زودترین زمانی که بارداری یک پاندا پیش از زایمان او قابل تشخیص است، بین ۱۴ تا ۱۷ روز قبل از تولد است.
بنا بر گزارش ای‌بی‌سی نیوز، کارشناسان و متخصصان امیدوارند امسال خبر بارداری یینگ‌یینگ را اعلام کنند و کمک‌های بیشتری در زمینه حفظ این گونه آسیب‌پذیر انجام دهند.
کد مطلب : ۱۵۱۰۱۵
برچسب ها :
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}