۰

ممنوعیت شست‌وشوی فوت‌شدگان در بیمارستان

تاریخ انتشار
جمعه ۲۲ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۴۰
ممنوعیت شست‌وشوی فوت‌شدگان در بیمارستان
به گزارش عصر تعادل در این دستورالعمل‌ تمامی موازین بهداشتی و اصول حفاظتی از دستگاه‌های مختلف کسب شده است. به عنوان مثال نظر نظرات کارشناسی متخصصین آب و خاک در مورد انتقال این ویروس به آب و خاک کسب شده و براساس نظرات دستگاه‌های مختلف این دستورالعمل تدوین و ابلاغ شده است.

رییس کمیته سلامت شورای شهر تهران در مورد نحوه تغسیل و تدفین فوت شدگان ناشی از کرونا توضیحاتی را ارائه کرد.

ناهید خداکرمی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به آغاز تغسیل فوت‌شدگان ناشی از کرونا گفت: پیرو صحبت‌هایی که در مورد نحوه‌ تغسیل و تدفین فوت‌شدگان ناشی از کرونا وجود داشت، وزارت بهداشت در همان ابتدا دستورالعملی را در مورد انجام غسل و تدفین این افراد صادر کرد.

وی با بیان این‌که بعد از مدتی شاهد مراجعات افراد مختلف بودیم که درخواست داشتند فوت‌شدگان ناشی از کرونا براساس موازین شرعی و مذهبی که برای همه فوت‌شدگان انجام می‌شود تدفین شوند، اظهار کرد: این افراد درخواست داشتند که فوت‌شدگان که بعضا از اعضای خانواده‌شان بود غسل داده شوند که ما مراتب را به اطلاع وزارت بهداشت و ستاد مقابله با کرونا رساندیم.

رییس کمیته سلامت شورای شهر تهران با بیان این‌که برهمین اساس وزارت بهداشت و ستد مقابله با کرونا نیز براساس آخرین دستورالعمل‌های بین‌المللی و همچنین کسب نظر مراجع، دستورالعملی جدید را برای نحوه‌ تغسیل و تدفین بیماران کرونایی صادر کرده است، ادامه داد: در این دستورالعمل‌ تمامی موازین بهداشتی و اصول حفاظتی از دستگاه‌های مختلف کسب شده است. به عنوان مثال نظر نظرات کارشناسی متخصصین آب و خاک در مورد انتقال این ویروس به آب و خاک کسب شده و براساس نظرات دستگاه‌های مختلف این دستورالعمل تدوین و ابلاغ شده است.

خداکرمی با بیان این‌که براساس این دستورالعمل تغسیل و شست‌وشوی فوت‌شدگان ناشی از کرونا تنها در چارچوب آرامستان‌های سراسر کشور و در تهران نیز تنها توسط سازمان بهشت زهرا (س) می‌بایست انجام شود، گفت: برهمین اساس شست‌وشوی فوت‌شدگان در بیمارستان یا منازل ممنوع است و باید این افراد به فوت شده کرونایی تحت تدابیر مخصوص به سازمان بهشت زهرا (س) منتقل شوند و تنها غسال‌های آموزش دیده سازمان بهشت زهرا (س) نیز باید نسبت به شست‌وشوی این فوت‌شدگان اقدام کنند هرچند که پیش از این نیروهای داوطلبی به صورت افتخاری در غسالخانه مشغول به کار بودند، اما در این برهه تنها از افرادی استفاده می‌شود که آموزش‌های لازم را دیده باشند.

رییس کمیته سلامت شورای شهر تهران با بیان این‌که به صورت مدام سلامت تطهیرکننده، حمل‌کنندگان متوفی و قبرکن‌ها چک می‌شود، اظهار کرد: خوشبختانه تا به امروز حتی یک نفر از تطهیرکنندگان نه مشکوک به کرونا بوده است و نه به کرونا مبتلا شده است که این نشان می‌دهد تمامی موازین بهداشتی رعایت می‌شود.

وی با بیان این‌که تطهیرکنندگان وسائل و البسه مخصوص دارند، گفت: ستاد کل نیروهای مسلح تعدادی از وسائل حفاظت شخصی مخصوص نظامی‌هایی که در جنگ‌های بیولوژیک استفاده می‌شود به سازمان بهشت زهرا (س) اهدا کرده است و این در حالی است که سازمان مربوطه نیز از وسائل استاندارد نیز برخوردار است.

خداکرمی با بیان این‌که قسمت تغسیل فوت‌شدگان کرونا مجزا از دیگر سالن‌ها است، ادامه داد: آبی که برای غسل بیماران کرونایی استفاده می‌شود ضدعفونی شده و در تصفیه‌خانه تصفیه می‌شود و نماینده شرکت آب و فاضلاب نیز که در سازمان مستقر است بر این فرآیند نظارت دارد.
مرجع : ایسنا
کد مطلب : ۱۵۱۰۳۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}