وعده بیمه وزیر بهداشت برای بیماران کرونا

ایرنا , 25 فروردين 1399 ساعت 11:49

وزیر بهداشت گفت: بیماران کرونا در قرنطینه تحت پوشش بیمه قرار می گیرند.


به گزارش عصر تعادل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در ستاد ملی کرونا مصوب کردیم، بیمارانی که در قرنطینه ها هستند تحت پوشش یک بیمارستان حامی قرار گیرند و اسناد آنها تحت پوشش بیمه قرار می گیرد.

سعید نمکی روز دوشنبه در اجلاس مدیران سازمان بیمه سلامت که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، افزود: سال گذشته بسیار سخت گذشت. با سیلاب های سنگین شروع شد، بعد از آن پوشش مراسم اربعین حسینی را داشتیم خدمات لازم در این مراسم به ۳.۵ میلیون نفر داده شد بعد از آن آنفلوانزا را داشتیم و زائران مشکلی پیدا نکردند.

وی گفت: با شروع کرونا و مشکلات بیماری کووید ۱۹، توانستیم بخش مهم معوقات بیمارستانهای دولتی و مراکز طرف حساب را تا پایان آذر ۹۸ پرداخت کنیم. بسیاری از مطالبات پرداخت شده است و بقیه را هم پرداخت می کنیم و به زودی معوقات را به صفر می رسانیم.

وزیر بهداشت افزود: با مدیریت منابع که انجام شد، در سال ۹۹ مانند سالهای گذشته کسری جدید نداریم. زمانی که ما در سازمان برنامه بودم یکی از مشکلات جدی سازمان بیمه سلامت و حفره کسری بودجه آن بود که مدام افزایش پیدا می کرد با مدیریت منابع و تلاش سازمان بیمه سلامت و کمک هایی که در آخر سال گذشته انجام شد و به سطح مطلوبتری از نظر گردش مالی و مطالبات با بخش دولتی و خصوصی رسیده ایم.

نمکی گفت: بیمه کردن بیماران کووید ۱۹ در تخت بیمارستان برای کاهش هزینه های آنها نیز انجام شد و در ستاد ملی کرونا مصوب کردیم که بیمارانی که در قرنطینه هستند نیز تحت حمایت یک بیمارستان قرار گیرند و هزینه های آنها تحت پوشش بیمه باشد.

وی افزود: امیدوارم در سال ۹۹ در کنار هم بتوانیم نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک را به عنوان یکی از برنامه های مهم به سرانجام برسانیم. راهنماهای بالینی را که به شدت هزینه های بیهوده را کنترل می کند نیز اجرا کنیم و بتوانیم سیستم پزشک خانواده را امسال اجرا کنیم.

وزیر بهداشت گفت: بیمه سلامت مقتدر زمانی خواهد بود که پرونده الکترونیک سلامت را همه جا داشته باشیم. در پایان بهار سال گذشته طبق وعده ای که داده بودیم پرونده الکترونیک سلامت را اجرایی کردیم.ریل گذاری مطلوبی اجرا شد و امروز که بسیج ملی کرونا و فشار خون را انجام دادیم برای این است که ۸۰ میلیون پرونده الکترونیک سلامت داریم.

وی افزود: در این راه ۱۴۰ گاید لاین درمانی را ابلاغ کردیم و بقیه را نیز به زودی ابلاغ می کنیم. نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک را هم در سال ۹۹ اجرا می کنیم و امیدواریم به زودی خبر مهار اپیدمی کرونا را هم به مردم هدیه کنیم.


کد مطلب: 151065

آدرس مطلب: http://www.asretaadol.ir/news/151065/وعده-بیمه-وزیر-بهداشت-بیماران-کرونا

عصر تعادل
  http://www.asretaadol.ir