اعلام آمادگی سپاه برای دفاع بیولوژیک برابر کرونا

خبرگزاری ايرنا , 26 فروردين 1399 ساعت 17:47

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه گفت: تمام اقدامات سپاه از روزهای نخستین شیوع کرونا، تحت مدیریت ستاد مرکزی مبارزه با کرونا انجام شده است.


به گزارش عصر تعادل، سردار پورجمشیدیان روز سه‌شنبه در حاشیه رزمایش سراسری دفاع بیولوژیک و عملیات پاکسازی محیطی نیروی زمینی سپاه اظهارداشت: در رزمایش دفاع بیولوژیک از تمام ظرفیت‌های سپاه مخصوصا نیروی زمینی استفاده شده و در مسئله کرونا تمام اقدامات از روزهای نخستین انجام شد و تمام کارها تحت مدیریت ستاد مرکزی مبارزه با کرونا انجام شده است.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه افزود: در حوزه پاکسازی و گندزدایی محیط‌های سرپوشیده، هزاران نقطه شناسایی شده و قرارگاه‌های ده‌گانه نیروی زمینی اقدامات بسیار خوبی در این زمینه انجام داده‌اند.

به گفته سردار پور جمشیدیان از ۱۷۰۰ دستگاه ماشین‌آلات تخصصی جنگ نوین استفاده شده و برخی مراکز حساس نظیر بیمارستان‌ها ده‌ها بار ضدعفونی شده است.

سردار احمد اخوان معاون بهداری رزمی نیروی زمینی سپاه هم در حاشیه این رزمایش  بیان کرد: سپاه در موضوع کرونا خوش درخشید و نقشه راهی تدوین شد که باید در امداد به بیماران، به موقع و سریع عمل کنیم.

وی اظهارداشت:‌در افق ۱۴۰۴ جزو ۵ نیروی زمینی برتر جهان خواهیم شد و در این زمینه ۲ مولفه مدیریت جهادی و جهاد علمی مدنظر ما است.

وی افزود: تاکنون ۱۸۵ بیمارستان در مناطق محروم مستقر شده و ۴ میلیون بیمار درمان شده‌اند و ۱۵۵ هزار متر مربع فضای جدید در حال احداث است. ۹ بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی را آماده کردیم که ۴ بیمارستان سیار با ۷۲۰ تخت مستقر شده است و ۲۶۱ تخت ICU در خدمت بیماران کرونایی بوده است.


کد مطلب: 151080

آدرس مطلب: http://www.asretaadol.ir/news/151080/اعلام-آمادگی-سپاه-دفاع-بیولوژیک-برابر-کرونا

عصر تعادل
  http://www.asretaadol.ir