۰
رحمانی:

اولویت ما صادرات به کشورهای همسایه و چین است

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۰۵
اولویت ما صادرات به کشورهای همسایه و چین است
به گزارش عصر تعادل، جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با حضور رضا رحمانی وزیر صمت و معاونان وزارت اقتصادی و دارایی و مسئولانی از وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران در صحن علنی مجلس تشکیل شد.

در این جلسه وزیر صمت، گفت: در حوزه مبارزه با ویروس کرونا، مجموعه وزارت صمت درگیری گسترده‌ای دارد و تأمین اقلام و نیازهای اساسی و همچنین تحقق جهش تولید موضوعات اولویت دار ما است.

روزانه یک میلیون ماسک تولید می‌کنیم
رحمانی با بیان اینکه ما پیش از شیوع کرونا روزانه ۲۰۰ هزار ماسک تولید می‌کردیم، افزود: امروز روزانه یک میلیون ماسک تولید می‌کنیم، علاوه بر این بخشی از ماسک هم در صنوف و امور خیریه مردمی تولید می‌شود. همچنین حدود سه میلیون ماسک نیز در روز در بخش‌های دیگر تولید می‌شود و مابقی آن هم از طریق واردات تأمین می‌شود.

وی با اشاره به اینکه حدود ۱۲۰ میلیون ماسک ثبت سفارش شده است، تصریح کرد: حدود ۲۵ میلیون ماسک تاکنون تحویل وزارت بهداشت و درمان شده است و تا هفته اول اردیبهشت تولید خودمان را به حدود روزانه ۴ میلیون ماسک می‌رسانیم.
وزیر صمت بیان کرد: در حال حاضر در مواد شوینده، ظرفیت تولید ما به ۸۰ درصد رسیده است و با تلاش‌های صورت گرفته، میزان تولید خود را به هشت برابر رسانده ایم.

رحمانی با بیان اینکه تولید الکل و دستکش دو برابر شده است، گفت: این مسائل حاکی از آن است که در تأمین نیازهای بهداشتی برای مبارزه با کرونا مشکلی نداریم و هر چه لازم باشد تأمین کرده ایم.

هیچ مشکلی در بازار نداریم
وی تأکید کرد: این در حالی است که تحریم‌ها و خصومت‌های دشمنان علیه ما بیشتر شده است و ذکر این نکته حائز اهمیت است که وزارت صمت تنظیم بازار و تأمین نیازهای اولیه مردم را نیز مدنظر دارد و ما هیچ مشکلی در بازار نداریم و همه چیز در دسترس مردم است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در این شرایط حدود ۴ میلیون تن کالای اساسی در بنادر داریم و اصلاً جای نگرانی وجود ندارد و بانک مرکزی و بخش‌های مختلف اقتصادی و همچنین بخش خصوصی همکاری بسیار جدی و خوبی داشته اند.

رحمانی با تأکید بر اینکه تلاش می‌کنیم مشکلات واحدهای تولیدی که آسیب دیده اند را رفع کنیم، اظهارداشت: دولت مصوبات خوبی درباره جبران آسیب‌های واحدهای تولیدی داشته است و قطعاً از واحدهای تولیدی آسیب دیده به جهت کرونا حمایت خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه وزارت صمت برنامه ویژه ای را برای جهش تولید طراحی کرده است، گفت: رشد اقتصادی اغلب کشورها در سال گذشته منفی بود اما ما تلاش می‌کنیم که در جمع کشورهایی با رشد اقتصادی مثبت باشیم وهیچ مانع و محدودیتی در صادرات حتی در شرایط کرونا نداریم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: اولویت صادرات ما در سال جهش تولید، کشورهای همسایه و چین و هند خواهند بود و تلاش ما این است که در راستای تحقق شعار سال به گونه‌ای عمل شود که کیفیت فدای کمیت نشود.
کد مطلب : ۱۵۱۰۸۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}