شاد برای دانش آموزان خارجی هم قابل استفاده است

ایسنا , 28 فروردين 1399 ساعت 10:17

امکان استفاده ۵۰۰ هزار دانش‌آموز اتباع خارجی از شبکه شاد وجود دارد.


به گزارش عصر تعادل وزیر آموزش و پرورش گفت: بیش از ۵۰۰ هزار دانش آموز اتباع خارجی داریم که آنها هم می‌توانند از امکانات و ظرفیت شبکه "شاد" همانند دانش‌آموزان ایرانی بهره‌مند شوند. ‏

‏محسن حاجی میرزایی امروز پنجشنبه در حساب توئیتری خود نوشت: ‏دانش آموزان غیر ایرانی می‌توانند با وارد کردن کد ۱۱ رقمی اتباع خارجی خود به جای کد ملی وارد سامانه "شاد" شوند.

وزیر آموزش و پرورش پیشتر گفته بود که خوشبختانه در همین دوره و با شیوع ویروس کرونا جلوه‌های زیبایی از مسوولیت‌پذیری و تلاش همکاران ما در آموزش و پرورش مشاهده شده است.

حاجی میرزایی با اشاره به لزوم استفاده از فضای مجازی، گفت: در این زمینه یک شبکه آموزشی دانش آموزان با عنوان شاد از نیمه شعبان کار خود را آغاز کرده است.

وی افزود: روش کار این شبکه آموزشی، یک روش ساده و آسان است و همه جوانب امنیتی نرم‌افزاری و سخت‌افزاری در این زمینه رعایت شده است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: یکی از مأموریت‌های تعیین شده در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، استفاده از فضای مجازی برای گسترش آموزش‌های پایه است و ما با استفاده از فرصت ایجاد شده تلاش می‌کنیم تا این وظیفه را به انجام برسانیم.

حاجی‌میرزایی ادامه داد: در شبکه آموزشی شاد، امکان نظارت و مدیریت فرآیند آموزش کاملاً وجود دارد و امکانات فراوانی در این شبکه ایجاد خواهد شد.

وی گفت: البته ما نسبت به محدودیت‌های رفتاری در میان دانش آموزان آگاه هستیم و در این خصوص تلاش می‌کنیم تا زمینه‌های دیگری را نیز ایجاد کنیم.

به گزارش ایرنا، با توجه به شیوع ویروس کرونا و توصیه وزارت بهداشت مبنی بر قرنطینه خانگی و به حداقل رساندن رفت‌وآمدها جهت حفظ سلامتی افراد، وزارت آموزش‌وپرورش اقدام به راه‌اندازی سامانه آموزش مجازی «شاد» کرده است تا مربیان پیش‌دبستانی، آموزگاران، دبیران و هنرآموزان بتوانند از طریق کلاس‌های مجازی، نوآموزان، دانش‌آموزان و هنرآموزان را در سراسر کشور آموزش دهند.


کد مطلب: 151090

آدرس مطلب: http://www.asretaadol.ir/news/151090/شاد-دانش-آموزان-خارجی-هم-قابل-استفاده

عصر تعادل
  http://www.asretaadol.ir