۰

شکست دوباره بن سلمان

تاریخ انتشار
دوشنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۳۹
شکست دوباره بن سلمان
به گزارش عصر تعادل، مجتهد، افشاگر اسرار خاندان آل سعود، در توئیتی نوشت شکستی فضیحت‌بار برای نمایندگان محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی، در جمع قبیله « حویطات » در نمایش تجدید بیعت رقم خورد.

او در صفحه کاربری خود در توئیتر نوشت: با مخالفت بسیاری از اعضای این قبیله با حضور در این نمایش، نمایندگان ( بن سلمان ) تلاش کردند مشکل را با سوار کردن تعدادی از آن‌ها بر شتر حل کنند تا شمار کم حضار مشخص نشود و برای جلوگیری از شناسایی مشارکت‌کنندگان نیز تصویربرداری از دور انجام شد. در آخر هم در این صحنه پوچ و بی معنی به وضع بهداشتی اعتراض کردند.

این افشاگر افزود: در هر صورت قبیله الحویطات با حضور گسترده در تشییع جنازه شهید عبدالرحیم (شهروند مخالف آل سعود) به ویژه با فریاد الله اکبر و حمایت از عبدالرحیم و اعتراض به حکومت، راه را بر آنان بستند. اگر از قبیله حویطات و اهالی منطقه نظرسنجی آزادی صورت بگیرد بیش از ۹۵ درصد با عبدالرحیم همراهی خواهند کرد.

اواخر فروردین ماه، نیرو‌های امنیتی عربستان در چارچوب عملیات آواره کردن اعضای قبیله «الحویطات» در چارچوب اجرای طرح بن سلمان موسوم به طرح «نیوم»، عبدالرحیم الحویطی، یک شهروند این کشور را در روستای «خریبه» در شمال غرب عربستان را که از تحویل دادن خانه‌اش به نیرو‌های امنیتی این کشور ممانعت می‌کرد، به قتل رساندند.

شایان ذکر است، آل سعود قصد دارد به بهانه پروژه ساخت شهر «نیوم» در شمال غرب عربستان، هزاران نفر از اهالی این منطقه را از منازل و زمین‌هایشان بیرون کند. این اقدام خشم اعضای قبائل ساکن در این منطقه را برانگیخته است.

اعضای قبیله «الحویطات» ساکن در شمال غرب عربستان اعلام کردند آل‌سعود می‌خواهد زمین‌هایشان را بدون پرداخت پول یا جایگزینی از آن‌ها بگیرد.

اجرای پروژه شهر نیوم موجب کوچ اجباری ۲۰ هزار نفر از منطقه خواهد شد. ولیعهد عربستان سعودی در آبان سال ۹۶ از طرح ساخت یک شهر جدید نوین در شمال غرب عربستان خبر داد.
کد مطلب : ۱۵۱۱۳۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}