اهالی خراسان رضوی منتظر کاهش شدید هوا باشند

ایسنا , 8 ارديبهشت 1399 ساعت 14:41

میانگین دمای هوا در خراسان رضوی ۱۵ درجه کاهش می‌یابد.


به گزارش عصر تعادل روند کاهشی دما در استان خراسان رضوی از امروز دوشنبه آغاز می‌شود و تا پایان هفته جاری بیشینه دما در این استان به میزان حدود ۱۵ درجه نسبت به دیروز کاهش می‌یابد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی روز دوشنبه با بیان این مطلب در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بیشینه دمای هوای مشهد دیروز به ۳۴ درجه سلسیوس رسید و برای امروز بیشینه دمای این شهر ۲۶ درجه پیش‌بینی شده است که این روند کاهشی تا انتهای هفته جاری ادامه دارد.

مرتضی اثمری گفت: بیشینه دمای هوای مشهد در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته‌جاری به ترتیب ۲۳ و ۲۰ درجه سلسیوس پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: کمینه دمای هوای دیشب مشهد ۱۷ درجه سلسیوس بود که تا پایان هفته جاری به میزان ۶ درجه کاهش یافته و به ۱۱ درجه می‌رسد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: ناپایداری هوا و بارشهای رگباری باران همراه با رعد و برق و وزش باد شدید لحظه‌ای با احتمال ایجاد رواناب تا پایان هفته‌جاری در استان خراسان رضوی ادامه دارد.

اثمری افزود: بارشهای پراکنده و رگباری باران روز گذشته در شهرستانهای سبزوار، جغتای و بجستان خراسان رضوی گزارش شده است که بیشترین آن مربوط به جغتای به میزان کمتر از ۲ میلی‌متر بوده است.

وی ادامه داد: قوچان با کمینه دمای هوای ۱۳ درجه سلسیوس و سرخس با بیشینه دمای هوای ۳۹ درجه به ترتیب سردترین و گرمترین شهرستانهای خراسان رضوی طی ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند.

او اضافه کرد: بیشترین شدت وزش باد طی این مدت در سبزوار با سرعت ۹۴ کیلومتر در ساعت گزارش شده است.


کد مطلب: 151158

آدرس مطلب: http://www.asretaadol.ir/news/151158/اهالی-خراسان-رضوی-منتظر-کاهش-شدید-هوا-باشند

عصر تعادل
  http://www.asretaadol.ir