۰
فرمانده بسیج:

«بسیج یک شبکه سایبری مجازی برای انقلاب شکل داده‌ است»

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۴۵
«بسیج یک شبکه سایبری مجازی برای انقلاب شکل داده‌ است»
رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: بیش از ۴۲ هزار گروه جهادی متشکل از ۹۰۰ هزار نفر در رزمایشی به مناسبت هفته بسیج شرکت خواهند کرد.
به گزارش ایرنا، سردار غلامرضا سلیمانی صبح سه‌شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته بسیج، اظهار داشت: برکات تشکیل بسیج از ۵ آذر ۱۳۵۸ آغاز شد، دورانی که نظام مقدس جمهوری اسلامی در دوران نوپایی و نونهالی خود به سر میبرد و در مخاطرات بزرگی قرار داشت، تشکیل بسیج عمق راهبردی دفاعی ملت ایران را افزایش داد.

وی با اشاره به نقش‌آفرینی بسیج پس از دفاع مقدس، گفت: در ابعاد مختلف شاهد نقش‌آفرینی بسیج بودیم که از جمله آن‌ها نقش‌آفرینی در مقابله با بیماری کرونا با انجام اقداماتی از قبیل اجرای طرح سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، واکسیناسیون و رزمایش کمک مومنانه بود.
سردار سلیمانی با بیان اینکه هفته بسیج بهانه‌ای است که در آن به گسترش خدمات بسیج بپردازیم، ادامه داد: برنامه‌های هفته بسیج از تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل آغاز خواند شد و با رزمایش فاطمیون گروه‌های جهادی در سراسر کشور ادامه پیدا خواهد کرد.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: شاهد رزمایش‌های گسترده در سراسر کشور خواهیم بود که بیش از ۴۲ هزار گروه جهادی متشکل از ۹۰۰ هزار نفر در این رزمایش شرکت خواهند کرد. علاوه بر این اجتماع اقتدار بسیجیان هم با حضور گردان‌های رزمی در روز پنجم آذر انجام خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه هفته بسیج فرصتی است که خدمات و ظرفیت‌های تشکیلات مردم‌پایه بسیج را برای ایفای نقش بیان کنیم، گفت: آنچه امروز بیش از هرچیزی به آن نیاز داریم حضور مردم به ویژه جوانان برای تحقق مردمسالاری دینی است.
سردار سلیمانی با بیان اینکه شعار هفته بسیج امسال «بسیج خدمتگزار ملت ایران» است، گفت: در این هفته ۳۲ مرکز رشد الگویی در قالب طرح باقرالعلوم، ۶۳ مرکز کارآفرینی بسیج خواهران و ۱۰۱ مرکز مشاوره خانواده افتتاح خواهد شد و همچنین ۱۰۰۰ نفر از زندانیان معسر جرایم غیرعمد با پرداخت دیون آزاد خواهند شد.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین در پاسخ به سوالی پیرامون برگزاری مراسم برای گرامیداشت شهدای بسیجی حوادث اخیر در کشور، گفت: خود مردم برای شهدای بسیجی حوادث اخیر سنگ تمام گذاشتند؛ با حضور گسترده در تشییع پیکر مطهر شهدا و مراسمات وداعی که برای این شهدا برگزار شد؛ طبیعتا ما یک برنامه مرکزی برای گرامیداشت شهدا خواهیم داشت، البته تجلیل از مقام شامخ شهدا فقط برای شهدای بسیجی نیست، همه شهدا را در بر خواهد گرفت.
وی اظهار داشت: باید راه شهدا را تبیین کنیم و شخصیت آن‌ها به مردم بشناسیم. در همین حوادث اخیر بعضی از عظمت‌های شهدا را دیدیم.
سردار سلیمانی با بیان اینکه قرارگاهی با عنوان قرارگاه جهاد تبیین در بسیج ایجاد شده است، گفت: این قرارگاه متناسب با شرایط روز اقدامات لازم برای تبیین مسائل روز در قالب طرح شهید هاشمی را اجرا می‌کند. البته وجوه دیگری از جهاد تبیین هم در قالب اردو‌های راهیان نور، اردو‌های علم و فناوری و آبادانی و پیشرفت در حال پیگیری است.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین درباره اقدامات سازمان بسیج در حوزه اشتغال عنوان کرد: در بسیج تجربه خوبی برای ایجاد اشتغال وجود دارد ظرفیت بسیج سازندگی برای آموزش افراد جویای شغل ظرفیت بی بدیلی است. تسهیلات خوبی هم برای این کار توسط دولت پیش بینی شده است. بر این اساس جوانان جویای کار می‌توانند با توجه به زیست بومی که در آن زندگی می‌کنند هم آموزش ببینند و هم با گرفتن تسهیلات از طریق بسیج سازندگی به عنوان یک عنصر فعال ایفای نقش کنند. در سال ۱۴۰۰ بیست و نه هزار نفر این تسهیلات را دریافت کردند امسال هم این تسهیلات تازه ابلاغ شده است و امیدواریم بتوانیم به مقدار قابل توجهی این تسهیلات را در اختیار جوانان قرار دهیم.
وی درباره نقش سازمان بسیج در مقابله با اقدامات دشمن در فضای مجازی گفت: امروز جوانان بسیجی یک شبکه سایبری مجازی برای انقلاب اسلامی شکل داده اند و ایفای نقش آن‌ها هم بسیار موثر است، اما دشمن در این زمینه صاحب فناوری است و سرمایه‌های زیادی در این حوزه به میدان آورده است. ما برای شکل دادن به یک شبکه سایبری مجاز هنوز راه در پیش داریم تا به نقطه مطلوب برسیم، اما بخشی از علاقه‌مندان به این حوزه وارد شده اند و در حال پاسخ دادن به شبهات مردم هستند.
کد مطلب : ۱۵۲۵۰۴
برچسب ها :
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}