۰

آزادی ۴۲ نفر از بازداشتی‌های وقایع اخیر سیستان و بلوچستان

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۴۷
آزادی ۴۲ نفر از بازداشتی‌های وقایع اخیر سیستان و بلوچستان
رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان از آزادی ۴۲ نفر از دستگیر شدگان اغتشاشات اخیر در استان با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی، تاکیدات رئیس قوه قضائیه و تدابیر قضایی در نظر گرفته شده خبر داد و گفت: همچنین بزودی ۵۸ نفر دیگر نیز آزاد خواهند شد.
حجت‌الاسلام و المسلمین علی مصطفوی نیا اظهارداشت: حدود ۱۰۰ نفر از دستگیر شدگان اغتشاشات اخیر که دچار هیجانات شده و کمتر مقصر بوده‌اند و دارای ارتباطات شبکه‌ای و سازمانی نیز نیستند با عنایت به منویات مقام معظم رهبری و تاکیدات رئیس قوه قضائیه و بررسی‌های انجام گرفته و همفکری با هیات اعزامی مقام معظم رهبری به استان مورد رافت قرار گرفتند که تعداد ۴۲ مورد آزاد و بقیه نیز بزودی آزاد می‌شوند.
وی ادامه داد: حوادث اخیر به مردم ما این واقعیت را نشان داد که امنیت و آرامش کشور دشمنانی دارد که از این شرایط بسیار عصبانی هستند و می‌خواهند آن را از بین ببرند.
رییس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: بصیرت و آگاهی مردم غیور و زمان شناسی که همه اقوام و طوایف در استان ما داشتند نقشه‌های دشمنان را نقش بر آب و دشمنان انقلاب و نظام را سرخورده کرد.
وی بیان کرد: فضای حقیقی که ما در سیستان و بلوچستان شاهد آن هستیم با فضای مجازی که دشمنان درست می‌کنند ۱۸۰ درجه با هم فرق دارند.
حجت‌الاسلام و المسلمین علی مصطفوی‌نیا ادامه داد: مردم ما همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند از عمق جان نسبت به انقلاب و نظام وفادارند و بصیرت و آگاهی مردم و همراهی نکردن با نقشه‌های دشمنان گواه بر این ادعاست.
وی افزود: این روز‌ها شاهد حضور هیئت اعزامی از سوی دفتر مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان و عنایات رهبر انقلاب و رافت ایشان هستیم که مرهمی بر زخم‌های مردم استان است. این حضور می‌تواند گره گشای خیلی از مشکلات ما باشد.
رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: به فرمایش مقام معظم رهبری همه افرادی که در اغتشاشات شرکت کردند دشمنان نظام نیستند و خیلی‌ها فرزندان این نظام و انقلاب هستند و این نگاه در قوه قضائیه و از ناحیه بالاترین مقام قضائی رئیس محترم قوه قضائیه نیز وجود داشت که افرادی که در اثر هیجانات و ناآگاهی‌ها وارد اغتشاشات شده‌اند با عاملان اصلی که از دشمنان نظام خط می‌گیرند متفاوت هستند و با نگاه دیگری باید با آن‌ها رفتار شود.
وی ادامه داد: در اغتشاشات اخیر حدود ۷۰۰ نفر دستگیر شدند که با نگاهی که در قوه قضائیه وجو داشت ۴۰۰ نفر در همان روز اول آزاد شدند و این افراد در ادامه اغتشاشات هم حضور نداشتند.
حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفوی‌نیا افزود: در استان برای ۳۰۰ نفر پرونده قضائی تشکیل و باز هم در تحقیقات اولیه مشخص شد که تعدادی از این افراد هم کم گناه هستند و می‌توانند مورد رافت نظام و انقلاب قرار گیرند که با بررسی‌های انجام گرفته و همفکری با هیات اعزامی و همچنین بقیه مقامات استانی و تکمیل تحقیقات پرونده قضائی به این نتیجه رسیدیم که تعدادی که از این افراد مورد رافت نظام قرار گیرند که حدود ۱۰۰ نفر مورد رافت قرار گرفتند.
وی تاکید کرد: قوه قضائیه با کسانی که عامل اصلی در بهم زدن نظم عمومی و امنیت و آرامش مردم هستند قاطعانه برخورد می‌کند.
رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان ادامه داد: ما نسبت به کسانی که قصدشان آسیب زدن به اموال عمومی، اموال خصوصی و تعرض به جان و مال مردم باشد و امنیت جامعه را دچار خدشه کنند رافت و گذشتی نداریم و با آن‌ها قاطعانه برخورد خواهیم کرد که در همین خصوص برای ۷۰ نفراز اغتشاشگران اخیر که عاملان اصلی برهم زننده نظم عمومی در استان بوده‌اند بر اساس اقاریر، اسناد و مدارک کیفرخواست صادر شده و بزودی با رعایت تمام تشریفات قانونی دادگاه‌های آن‌ها برگزار و رای آن‌ها صادر می‌شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفوی نیا از صدور رای ۲۱ نفر از این افراد در محاکم قضائی استان خبر داد و تاکید کرد: مردم باید دشمنان را بهتر بشناسند و بدانند که این آرامش و امنیت دشمنانی دارد که می‌خواهند آرامش را از ما بگیرند و مردم باید با بصیرت و آگاهی به دشمنان اجازه ندهند که این نا آرامی‌ها ادامه داشته باشد و اگر هم انتقاد و اعتراضی وجود دارد از طریق مراجع قانونی اقدام کنند.
وی ادامه داد: هیچ کشوری نمی‌توان یافت که اعتراض همراه با سوزاندن و تخریب‌های گسترده را قبول کند و ما هم با افرادی که اینچنین اقداماتی را انجام دهند برخورد میکنیم و مجازات سختی در انتظار آن‌ها خواهد بود.
کد مطلب : ۱۵۲۵۰۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}