۱

استفاده نادرست تلفن همراه، آسیب به ستون فقرات

تاریخ انتشار
يکشنبه ۲ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۴۲
«کنت کی هانسراج» نویسنده ارشد این مطالعه گفت: انحنای غیرطبیعی در ستون فقرات گردنی منجر به افزایش فشارها در این ناحیه می‌شود.

به گفته هانسراج زمانیکه گوشی تلفن در راستای شانه‌ها قرار گرفته باشد و لبه شانه‌ها به عقب کشیده شده باشند ستون فقرات در بهترین وضعیت است اما در غیر این صورت فشار مضاعفی به ستون فقرات وارد می‌شود. در طول انجام این مطالعه هانسراج مشاهده کرد: در درجه صفر خمیدگی، فشار وارد شده بر ستون فقرات برابر با وزن سر فرد یعنی حدود ۴.۵ تا ۵.۵ کیلوگرم است. اما به ازای هر ۱۵ درجه انحنا میزان این فشار افزایش می‌یابد. در زاویه ۱۵ درجه‌ای فرد فشاری در حدود ۱۲ کیلوگرم را در ناحیه ستون فقرات احساس می‌کند و در زاویه ۳۰ درجه‌ای این فشار حدود ۱۸ کیلوگرم خواهد بود.

افرادی که در طول روز دو تا چهار ساعت از تلفن همراه خود استفاده می‌کنند به این مفهوم است که گردنشان در مدت یک سال حدود ۷۰۰ تا ۱۴۰۰ ساعت خم می‌ماند.

به نقل از خلیج تایمز، در حالی که استفاده نکردن از چنین تکنولوژی‌هایی امروزه غیرممکن است افراد باید سعی کنند هنگام استفاده از تلفن همراه از قوز کردن خودداری کنند.
مرجع : ایسنا
کد مطلب : ۱۵۲۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.