۰
واکنش آیت الله فاضل لنکرانی به عمامه پرانی‌ها؛

فرض کنید یک اهانتی هم به ما بشود، چه اشکالی دارد؟

تاریخ انتشار
سه شنبه ۱ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۱۹
فرض کنید یک اهانتی هم به ما بشود، چه اشکالی دارد؟
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: هر روز تلویزیون خبر شهادت یکی از روحانیونی که در این قضایا شهید شده را نشان می‌دهد. این برای ما افتخار و حجت است که روحانیت در میدان هست و شهید می‌شود، باید انقلاب را حفظ و از ارزش‌های آن مراقبت کنیم.
به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی در سخنان ابتدای درس خارج فقه خود گفت: آن‌ها برای کنار گذاشتن دین می‌گویند اول روحانیت را حذف و طرد و مأیوس کنیم.
 
 وی اظهار داشت: روحانیت خود را شریک گرفتاری‌های مردم می‌داند، آنان هم باید بدانند فشار اقتصادی و گرانی برای قشر روحانیت به مراتب بیشتر ازبسیاری از اقشار است. با این وجود باید کنار مردم باشیم، فریاد مردم واقعی باشیم، مردمی که خودشان پای این نظام ایستاده‌اند، اما حساب اغتشاشگران و فریب‌خوردگان جداست.
وی ادامه داد: اگر مأموری در جایی مرتکب خطایی شد، باید آن را اعلام و اصلاح کرد؛ اعزام هیأتی به نمایندگی از رهبر انقلاب به سیستان و بلوچستان برای دلجویی از خانواده‌های افرادی که بی گناه کشته شدند کار بسیار حکیمانه‌ای بود و سایر مسئولان باید از این اقدام درس بگیرند.
رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) با تأکید بر همراهی روحانیت با مردم، اظهار کرد: حساب اغتشاشگران از مردم معترض جداست. چطور یک روحانی می‌تـواند از کسی که با دین خدا مخالفت کرده حمایت کند؟ ما صد درصد بدون هیچ مسامحه‌ای روبروی آن کسی که با حکم خدا مخالفت کند می‌ایستیم، چون در مورد حکم خدا اصلاً تعارف نداریم.
استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: حفظ انقلاب برای ما یک تکلیف است و تردیدی در آن نیست. اگر خدای ناکرده این انقلاب صدمه‌ای ببیند، اسلام لطمه خواهد دید. دغدغه ما در وقایع اخیر کشور فقط حفظ حجاب نیست بلکه حفظ اسلام است. امام خمینی (ره) در همان ابتدای انقلاب فرمود اگر صدمه‌ای به انقلاب بخورد برای صد‌ها سال اسلام دفن خواهد شد؛ لذا باید با همه وجود انقلاب را حفظ کنیم، حفظ انقلاب هم با رعایت احترام بزرگان و رعایت دستورات رهبر معظم انقلاب و مراجع بزرگوار محقق خواهد شد.
وی با تأکید بر رعایت امر به معروف و نهی از منکر در همه سطوح با بیان درست و دقیق، گفت: باید موفقیت‌های نظام را در این ۴۰ سال اخیر برای مردم بازگو کنیم. دشمن دنبال این است که بگوید روحانیت کارایی ندارد، اسلام و دین کارایی ندارد و دین نمی‌تواند حکومت کند. می‌گویند اسلام نمی‌تواند کارایی داشته باشد، اسلام نمی‌تواند معیار باشد. یعنی قرآن نمی‌تواند معیار باشد، باید آن را بوسیده و کناربگذارید، فکر باطل آن‌ها این است که دین را کنار بگذارند. حرفشان این است که ناکارآمدی دین را القا کنند نه ناکارآمدی اشخاص را.
آیت الله فاضل لنکرانی با اشاره به واجب بودن جهاد تبیین، افزود: باید ببینیم انقلاب چه آثار و اهدافی داشته و آن‌ها دنبال چه اهدافی هستند؟ آن‌ها این عزت و استقلالی که امروز وجود دارد را نمی‌خواهند، می‌خواهند این کشور را چپاول و منابع آن را غارت کنند.
رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار تصریح کرد: باید بدانیم چه وظیفه‌ای داریم. باید با مردم درست صحبت کنیم و در کنار آنان باشیم.
وی افزود: به صرف اینکه یک جوانی را فریب می‌دهند یا تطمیعش می‌کنند که برو عمامه‌ای را بردار، نگوییم ما در خیابان بدون عبا و قبا برویم. اتفاقاً من به بعضی‌ها گفتم الآن زمانی است که حضور ما با این لباس باید بیشتر باشد، فرض کنید یک اهانتی هم به ما بشود، چه اشکالی دارد یک سیلی برای اسلام بخوریم؟ نباید صحنه را خالی بگذاریم، البته امیدمان به خدای تبارک و تعالی و دعای امام زمان (ع) و خون شهداست.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: این از برگ‌های زرین روحانیت است که در دفاع از امنیت هم حضور دارد. هر روز تلویزیون خبر شهادت یکی از روحانیونی که در این قضایا شهید شده را نشان می‌دهد. این برای ما افتخار و حجت است که روحانیت در میدان هست و شهید می‌شود، باید انقلاب را حفظ و از ارزش‌های آن مراقبت کنیم. دولت هم باید قوی عمل کند. مردم از دولت انتظار یک حرکت دقیق را دارند، حرکتی که واقعاً مرهمی بر مشکلات اقتصادی مردم و این گرانی‌ها باشد.
رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) با تاکید بر ضرورت به کار گیری تدبیر در حل مشکلات و استفاده از نیرو‌های کارآمد در دولت برای حل مشکلات، گفت: وضع تولید خوب نیست و بیکاری روز به روز زیادتر می‌شود، این روز‌ها هم که به خاطر مصالحی برخی شبکه‌ها فیلتر شده، مشکلاتی را ایجاد کرده و بیکاری را افزایش داده است.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با یادآوری وظیفه سنگین روحانیت در همراهی با مردم برای حل مشکلات، گفت: روحانیت باید با مردم ارتباط داشته باشد، حقایق را با مردم بیان کند. امروز وقت کنار رفتن و کنار کشیدن نیست، چون هدف اصلی دشمن همین است. آن‌ها برای کنار گذاشتن دین می‌گویند اول روحانیت را حذف و طرد و مأیوس کنیم.
وی افزود: باید آن وعده‌هایی که امام و رهبری به مردم دادند عملی شود تا مردم در سایه این نظام، آرامش و امنیت و رفاه و معنویت داشته باشند. ما از اول که انقلاب کردیم برای این بود که معنویت داشته باشیم، حال چگونه می‌توان از افرادی شنید که چه اشکالی دارد یک بخشی از جامعه حجاب نداشته باشند! البته کسی نمی‌خواهد با زور این کار را بکند، ولی آیا حکومت اسلامی می‌تواند بی‌تفاوت باشد؟ بگوید خیلی خوب یک بخشی از جامعه حجاب نداشته باشند، یک بخشی هم دنبال شراب خواری بروند، یک بخشی هم بروند دنبال فساد، یک بخشی هم دنبال قمار، یک بخشی هم دنبال فسق و فجور‌های دیگر، پس انقلاب اسلامی چه شد؟ در همین بحث حجاب و نظام اسلامی، بنده با استفاده از آیات قرآن اثبات کردم که حاکم اسلامی موظف است به دنبال اجرای احکام باشد و آن را رصد کند، اما کیفیت اجرای آن نیازمند راه‌های منطقی و عقلانی است که باید در قانون لحاظ شود.
 
کد مطلب : ۱۵۲۸۱۴
برچسب ها :
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}