مأموران اجازه ورود به بیمارستان‌‏ها را دارند؟

1 آذر 1401 ساعت 12:22

آیدین مولازاده، حقوقدان حوزه پزشکی درباره ورود گارد ویژه و نیرو‌های امنیتی به بیمارستان گفت: «اگر نیرو‌های امنیتی حکم قضایی داشته باشند، ورودشان به بیمارستان قانونی است. اما نحوه ورود مهم است، چون احتمال دارد مشکل بیمارانی که به دلیل مشکل قلبی، ریوی و... بستری هستند، تشدید شود. اگر قانون را هم کنار بگذاریم، این نحوه ورود به بیمارستان‌ها اخلاقی هم نیست. البته من تحقیق کردم و متوجه شدم ورود گارد ویژه به این شکلی که این افراد ادعا کرده‌اند، صورت نگرفته است. اما در هر حال در قسمت پشتی بیمارستان سینا این اتفاق رخ داده است.»


اخبار منتشرشده درباره اقدامات انتظامی در برخی بیمارستان‌ها در روز‌های اخیر نگرانی‌ها و واکنش‌هایی را در جامعه پزشکی شکل داده است. روز گذشته نامه‌ای از دکتر هاشم موسوی رئیس بیمارستانی در گرگان منتشر شد که در آن به ورود نیرو‌های گارد امنیتی به بیمارستان موسوی گرگان برای پیدا کردن معترضان اشاره شده بود.

 
دکتر موسوی در نامه خود اعلام کرده بود که ورود نیرو‌ها با مقاومت وی و برخی از پرسنل روبه‌رو شده و یکی از نگهبانان این بیمارستان دستگیر می‌شود. دکتر موسوی، برای ارائه توضیح و آزادی این نگهبان به خیابان می‌آید، اما به‌دلیل استشمام گاز اشک‌آور با مشکل تنفسی روبه‌رو و در سی. سی. یو بستری می‌شود.                           دکتر هاشم موسوی روز ۲۹ آبان طی نامه‌ای خطاب به هیئت‌مدیره سازمان نظام پزشکی استان گلستان و مردم گزارشی از وقایع رخ‌داده در این بیمارستان در ۲۶ آبان ارائه کرد.
 
در دو ماه گذشته این اولین‌بار نیست که حریم بیمارستان و پزشکان برای ایجاد امنیت مورد خدشه قرار می‌گیرد. روز چهارم آبان، دکتر حسین کرمان‌پور، رئیس اورژانس بیمارستان سینا با انتشار عکسی از پوکه گاز اشک‌آور در توئیتر خود مدعی شد که گاز اشک‌آور به داخل این بیمارستان پرتاب شده است. پس از طرح این مطلب، او امروز به سازمان‌های امنیتی برای پاره‌ای توضیحات احضار شده است.
 
در همان روز، تجمع پزشکان در مقابل سازمان نظام پزشکی هم به برخورد فیزیکی و بازداشت تعدادی از نیرو‌های کادر درمان کشید می‌شود و رئیس و قائم‌مقام سازمان نظام پزشکی تهران در اعتراض به برخورد با تجمع پزشکان استعفا می‌کنند. علاوه بر این، فیلمی از پرتاب گاز اشک‌آور روی پشت‌بام بیمارستان سینا در فضای مجازی منتشر شده است.


کد مطلب: 152819

آدرس مطلب: http://www.asretaadol.ir/news/152819/مأموران-اجازه-ورود-بیمارستان-ها

عصر تعادل
  http://www.asretaadol.ir