۰
بعد از پنج تلاش ناموفقی که به صعود نیانجامید

ایران - امریکا: آماده برای شکستن دو طلسم تاریخی

تاریخ انتشار
سه شنبه ۸ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۵۰
ایران - امریکا: آماده برای شکستن دو طلسم تاریخی
مرحله گروهی جام جهانی 2022 از امروز وارد دور پایانی خود می شود. در این دور شاهد برگزاری همزمان بازی‌های هشت گروه طی چهار روز خواهیم بود. تیم ملی ایران در یکی از حساس‌ترین بازی‌های روز نخست دور پایانی، امروز (سه‌شنبه) مقابل امریکا قرار خواهد گرفت تا اتفاقی تاریخی را رقم بزند.
شاگردان کی‌روش با یک برد، یک باخت و سه امتیاز در رده دوم گروه B حضور دارند. آنها مقابل امریکایی قرار می گیرند که دو مساوی کسب کرده و سوم است. ملی پوشان فوتبال ایران با برد یا مساوی شانس صعود از گروه را خواهند داشت. آنها در صورت کسب پیروزی که صد در صد صعود می کنند و اگر هم مقابل امریکا مساوی کنند تنها در صورتی صعود نمی کنند که ولز بیش از سه گل به انگلیس بزند که خیلی بعید به نظر می رسد.
ایران طی پنج دوره حضور قبلی خود در جام جهانی، هیچ بردی در بازی‌های آخر دور گروهی کسب نکرده است. این تیم در راه رقم زدن اولین صعود تاریخ، می تواند این طلسم را هم بشکند؛ طلسمی که شکستن آن منوط به تکرار یک اتفاق شیرین تاریخی خواهد بود. تیم ملی 20 سال پیش در جام جهانی 1998 امریکا را شکست داده بود و به نظر می‌رسد که حریف خوبی را برای دو طلسم شکنی مطلوب خود انتخاب کرده است.

 
کد مطلب : ۱۵۳۱۴۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}