۰

درویش: ۱۲۰ میلیارد تومان بدهی پرداخت کردیم

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۵۲
درویش: ۱۲۰ میلیارد تومان بدهی پرداخت کردیم
رضا درویش، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس پس از صدرنشینی این تیم در نیم‌فصل نخست رقابت‌های لیگ برتر، در نشست خبری اظهار کرد: من از حضور اهالی رسانه تشکر می‌کنم. شاید متوجه شده باشید که من خیلی اهل مصاحبه نبودم و به این شکل نبودم که خیلی زیاد وقت را برای رسانه بگذارم. از این جهت عذرخواهی می‌کنم تا حمل بر بی‌ادبی نباشد. یک سال است که توفیق حضور در پرسپولیس را دارم. اگر بخواهم مشکلات را بشمارم، از همه نظر زیاد بوده ولی دست به دست هم دادیم تا ساختار باشگاه را در همه جهات مناسب کنیم و بر یک اصول، این باشگاه را استوار کنیم.
*‌ ساختار باشگاه را طبق شاخص‌های بورس تنظیم کردیم
او ادامه داد: وقتی پای خصوصی‌سازی وسط آمد، ما باید شاخص‌ها را رعایت می‌کردیم و از این جهت، کار ما سخت‌تر شد. ما به جایی آمدیم که ساختار درستی نداشت. بورس دارای اولویت‌هایی است که ما در ابتدای کار از آن آگاه نبودیم. در ادامه شاخص‌های بورس و سازمان خصوصی‌سازی را پیش بردیم و طبق آن ساختار باشگاه را تنظیم کردیم. توفیقی به دست آمد و توانستیم این کار را انجام دهیم. امیدوارم طوری ادامه دهیم که دچار مشکلات کمتری شویم.
* ۱۲۰ میلیارد تومان + ۹۰۰ هزار دلار بدهی
درویش افزود: اگر من از برخی مشکلات آگاه بودم، شاید به باشگاه نمی‌آمدم اما همکاران به ما کمک کردند تا بتوانیم مشکلات را برطرف کنیم. از همکارانم در باشگاه تشکر می‌کنم. ما طلبکاران حقیقی و حقوقی زیادی داشتیم. ما از ۲۵ سال پیش طلبکار داشتیم و پس از رفتن باشگاه به بورس، آن‌ها آمدند و طلب خود را خواستند. پول سهام، مال مردم است و ما باید حافظ آن باشیم و طلب‌ها را پرداخت کنیم. شاید نزدیک به ۱۲۰ میلیارد تومان، بدهی از گذشته بود که آنها را پرداخت کردیم و حدود ۹۰۰ هزار دلار بدهی خارجی داریم که باید پرداخت کنیم.
* حمایت ویژه از تیم‌های پایه
مدیرعامل باشگاه پرسپولیس خاطرنشان کرد: من دوست داشتم هرکجا که می‌رفتم، تیم‌های پایه آنجا را به یک جایگاه مشخص برسانم. از روزی که به پرسپولیس آمدم، سعی کردیم با همکاران خود در تیم‌های پایه، شرایط خوبی ایجاد کنیم. دو تیم ما در رده‌های پایه، جزو تیم‌های برتر هستند و ملی‌پوشان مختلفی در تیم‌های پایه داریم. ما مجموعه درفشی‌فر را در اختیار تیم پایه قرار داریم. در گذشته تیم های پایه، زمین مشخصی نداشتند. خوشبختانه، ما ۵۰ درصد قراردادهای سال گذشته تیم‌های پایه را پرداخت کردیم. همچنین به خاطر تعامل گل‌محمدی و خلیلی، بازیکنان پایه ما وارد تیم‌های بزرگسالان شدند.
* از آقای گل‌محمدی و تیم پرسپولیس تشکر می‌کنم
درویش ادامه داد: از همه پیشکسوت‌های پرسپولیس تشکر می‌کنم. از علی پروین و محمود خوردبین تشکر می‌کنم. سعی می‌کنیم نصحیت‌های پیشکسوتان را گوش کنیم تا به موفقیت برسیم. ما سعی کردیم برای اینکه کار یاد بگیریم، از صحبت‌های بزرگ‌ترها استفاده کنیم. در این راه مشکلات بسیاری داریم و امیدوارم این مشکلات برطرف شود. در دوره‌ای که سهام واگذار می‌شد، دیدم که آقای قربان‌زاده سعی داشت مدارک مربوطه را با پرسنل هماهنگ کند و من از آقای قربان‌زاده تشکر می‌کنم. از آقای سجادی تشکر می‌کنم که همراه ما در مشکلات بوده است. ما در برخی دعاوی خود، مجبور شدیم شکایت‌های خود را در سطوح بالاتر مطرح کنیم و با آقای سجادی تماس گرفتیم تا مشکلات برطرف شود. از آقای گل‌محمدی و تیم پرسپولیس تشکر می‌کنم. ما برخی اوقات در محدودیت بودیم اما آن‌ها همکاری کردند. امیدوارم با وجود اینکه بازیکن از دست دادیم اما نشان دهیم که تیم وابسته به یک بازیکن یا ۲ بازیکن نیست.
* کارت هواداری؛ راه حل مشکل مالی پرسپولیس؟
درویش خاطرنشان کرد: ما جلسات زیادی را با سازمان صدا و سیما و مسئولان دیگر بر سر حق پخش داشتیم اما هنوز موفق به کسب حق پخش نشده‌ایم. امیدوارم یک تلاش جمعی شکل بگیرد تا از یک طریق، حق مسلم باشگاه حاصل شود. ما از اسپانسرهای خود تشکر می‌کنیم. ما برخی مشکلات داشتیم که شاید مربوط به اسپانسرها نبود اما آن‌ها به ما کمک کردند. یکی از راه‌های درآمدزایی ما، کارت هواداری است و هواداران می‌توانند پول‌های خود را در این کارت‌های هواداری داشته باشند تا بتوانیم هزینه‌های هنگفتی که به وجود آمده است را برطرف کنیم.
* تدارک حضور قدرتمند در آسیا
او درباره مساله حرفه‌ای سازی باشگاه پرسپولیس گفت: ما جلسات مختلفی داریم و امیدوارم دغدغه مردم و مشکلاتی که برایشان سال پیش به وجود آمد، تکرار نشود. باشگاه کارهای مربوطه را انجام داده است. ما دو هفته یک بار، جلسه‌ای با وزیر ورزش داشتیم تا موانع برطرف شود و تقریبا اکثر مشکلات برطرف شده است و امیدوارم بتوانیم حضور مجدد خود را در آسیا داشته باشیم و با یک تیم قدرتمند به میدان برویم.
* تغییر هیات مدیره پرسپولیس؟
مدیرعامل باشگاه پرسپولیس درباره اظهارات رئیس سازمان خصوصی سازی مبنی بر تغییر هیات مدیره دو باشگاه استقلال و پرسپولیس گفت: باید از کسی که این حرف‌ را مطرح کرده است، پرسید. گویا باید در هیات مدیره، اعضای اقتصادی حضور داشته باشند. گفته شده با نظر وزیر ورزش و وزیر اقتصاد باید اعضای اقتصادی حضور داشته باشند.
*‌ اگر سجادی موفق نشود،‌ دیگر امیدی به مدیران ورزشی نیست
درویش درباره حضور سجادی در وزارت ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: نزدیک به ۴۰ سال است که در فضای ورزش حضور دارم. شاخصی که آقای سجادی دارد، این است که جدا از تحصیلات آکادمیک، قهرمان مسابقات المپیک و جهانی بوده و در مدیریت ورزشی حضور داشته است. اگر ایشان موفق نشود، دیگر امیدی به ورزشی‌ها نیست. او از ورزش و ورزشی‌ها شناخت دارد. سیاسی‌ها ۲ سال می‌گذشت تا با ورزش آشنا شوند. او در دوره‌ای آمد که مشکلات زیاد بود. ما دچار مشکلات اقتصادی هستیم. ما باید دنبال اسپانسر باشیم چون با این وضعیت اقتصادی، کمتر اسپانسری قبول می‌کند. امیدوارم ورزش به جایگاه مورد نظر خود برسد.
* دنبال طرح‌های رویایی نیستیم
درویش درباره اعضای اقتصادی هیات مدیره باشگاه پرسپولیس گفت: در ابتدای حضور خود در باشگاه، یک گروه اقتصادی شکل دادم که در عرصه اقتصاد، تجربه زیادی داشتند. بورس الزاماتی دارد که باید در هیات مدیره، حدود ۳ نفر اعضای اقتصادی حضور داشته باشند. این مساله الزامی است. چند طرح اقتصادی در کارگروه آمده که باید به هیات مدیره برود. رکود اقتصادی، شاید باعث محدودیت شد اما دنبال طرح‌های رویایی نیستیم و سعی می‌کنیم طرح‌ها، عملیاتی باشند.
او درباره کارگزار باشگاه پرسپولیس گفت: یک کارگزار قبلا در اینجا بوده است. کارگزار سابق پول خود را می‌خواست و ما هم گزارشی داشتیم و آن کارگزار زیر ۲۰ میلیارد به ما داد. موادی در قرارداد بود که آن کارگزار موظف به پول اصلی نبوده است. موادی در قرارداد وجود داشت که به ضرر باشگاه بوده است. مجموع قرارداد ایرادتی داشت و مجمع ما را مکلف کرد که با کارگزار سابق فسخ کنیم. در مجامع حقوقی، پرونده این کارگزار در حال بررسی است.
* تیم چوگان پرسپولیس را تاسیس می‌کنیم
مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در پاسخ به این سوال که این باشگاه در رشته‌های دیگر ورزشی فعالیت خواهد داشت؟ گفت:‌ از روزی که آمدم، سعی کردم هزینه مازاد برای باشگاه نداشته باشم. اضافه کردن رشته ورزشی، سخت نیست اما عملی کردن تعهدات سخت است. ما ورزشکاران طلبکار داریم که پول خود را نگرفته‌اند. ابتدا باید منابع را تامین کنیم. ما باید برای سال آینده، یک تیم بانوان داشته باشیم که جزو الزامات AFC است. در پی این هستیم که ورزش چوگان را هم داشته باشیم و اگر بتوانیم هزینه‌های این رشته را تامین کنیم، آن رشته را به وجود می‌آوریم.
درویش درباره احتمال واگذاری ورزشگاه درفشی‌فر و فعالیت‌ مدارس فوتبال با نام باشگاه پرسپولیس گفت: درفشی‌فر در اختیار باشگاه پرسپولیس قرار گرفته است و هر ساعتی که بود را در اختیار باشگاه قرار دادیم و بقیه ساعات را در اختیار بقیه قرار خواهیم داد. ما یک کارگروه برای مدارس فوتبال در نظر گرفتیم که مدیریت آن با آقای پنجعلی است. باید استانداردهای لازم مورد توجه قرار بگیرد تا مدارس فوتبال را در مناطق مختلف داشته باشیم.
 
کد مطلب : ۱۵۵۱۱۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}