۰

وام ازدواج، 400 میلیون برای زوجین

تاریخ انتشار
سه شنبه ۴ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۲۳
وام ازدواج، 400 میلیون برای زوجین
مبلغ وام ازدواج در قانون بودجه ۱۴۰۲ اعلام نشده بود. اما حالا رئیس کمیسیون قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در مجلس از عدد احتمالی وام ازدواج رونمایی کرده است.
 نماینده مجلس گفته مبلغ وام ازدواج برای دختران زیر ۲۳ سال و پسران زیر ۲۵ سال احتمالا نفری ۲۰۰ میلیون تومان خواهد بود. این در حالی است که وام این افراد در سال ۱۴۰۱، مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان بود.
امسال این زوج‌ها در مجموع می‌توانند ۴۰۰ میلیون تومان وام ازدواج دریافت کنند. این در حالی است که سال گذشته این رقم ۳۰۰ میلیون تومان بود.
مبلغ وام ازدواج برای سایر افراد و گروه‌های سنی (یعنی افراد بالای ۲۳ و ۲۵ سال) هم احتمالا ۱۷۰ میلیون تومان باشد. این رقم سال گذشته ۱۲۰ میلیون بود. سال گذشته زوجین می‌توانستند ۲۴۰ میلیون تومان وام بگیرند. اما مبلغ این وام احتمالا برای سال آینده نفری ۵۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده و مجموع آن برای یک زوج به ۳۴۰ میلیون تومان می‌رسد.
با این حساب احتمالا مبلغ وام ازدواج حدود ۵۰ میلیون تومان افزایش پیدا می‌کند.
البته این اعداد اعلام شده پیشنهاد این کمیسیون است و هنوز مبلغ قطعی وام ازدواج سال آینده مشخص نشده است. این وام باید با پیشنهاد مجلس و دولت بررسی و تصویب شود.
آنچه در این گزارش اعلام شده پیشنهاد کنونی است که در مجلس مطرح شده است و باید دید دولت زیر بار وام ازدواج ۱۷۰ و ۲۰۰ میلیون تومانی می‌رود یا نه؟
کد مطلب : ۱۵۵۸۵۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}