۰

کُردها بر بیشتر مناطق کوبانی سیطره یافته‌اند

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۲۳:۱۸
کُردها بر بیشتر مناطق کوبانی سیطره یافته‌اند
"جان کربی" سخنگوی پنتاگون در کنفرانس خبری به بررسی اوضاع در شهر کوبانی سوریه پرداخت و گفت: اوضاع در کوبانی همچنان مبهم است اما کردها بر بیشتر مناطق این شهر سیطره دارند.
کربی در ادامه این کنفرانس مطبوعاتی گفت: ما نمی‌دانیم که آیا مهماتی که آمریکا به صورت هوایی برای مبارزان کرد در داعش پرتاب کرده در مناطق تحت سیطره داعش افتاده است یا خیر البته ما در حال بررسی ویدئوها هستیم و بخش عمده‌ای از کمک‌ها در مناطق صحیح خود پرتاب شده است.
آمریکا روز گذشته بسته‌هایی را که شامل دارو و مهمات و تسلیحات بوده به صورت هوایی برای مبارزان کرد در شهر کوبانی پرتاب کرد.
برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که برخی از این بسته‌ها در مناطق تحت سیطره داعش پرتاب شده است.
طی هفته های گذشته نیروهای داعش حملات وسیعی را برای تصرف شهر کوبانی آغاز کرده اند. داعش از سال 2012 میلادی تاکنون علیه دولت بشار اسد در سوریه می جنگد. این گروه از ژوئن 2014 میلادی حملات خود را به عراق نیز گسترش داد و بخش های زیادی از شمال و غرب این کشور را تصرف کرده است.
داعش در مناطق تحت تصرف خود خلافت اسلامی اعلام کرده است. در ماه اوت آمریکا حملات هوایی علیه داعش در عراق را آغاز کرد. واشنگتن در ماه سپتامبر دامنه حملات خود علیه داعش را به سوریه نیز گسترش داده است.
    منبع:تسنیم
کد مطلب : ۱۸۸۳۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.