۰

تولد نوزاد سالم از سه مادر مبتلا به ایدز

تاریخ انتشار
سه شنبه ۴ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۰۱
دکتر بهزاد نجف پور کارشناس مسوول کلینیک مشاوره بیماری های رفتاری مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین در این زمینه گفت: با برنامه ریزی های انجام شده در این کلینیک، نوزادان بدون ابتلا به ویروس این بیماری چشم به جهان گشودند. این مادران باردار در طول دو سال توسط کارکنان این مرکز شناسایی و به دنبال آن خدمات پیشگیرانه برای جلوگیری از انتقال ویروس به نوزاد انجام شد.



نجف پور با اشاره به اینکه آمار بیماری اچ ای وی در سالهای اخیر در زنان روبه افزایش است، اضافه کرد: اغلب این زنان در سنین باروری بوده و ممکن است باردار شده و نوزاد نیز آلوده به این ویروس شود. وی ادامه داد: هر سه مادر باردار شناسایی شده در قزوین از طریق همسر به این بیماری آلوده شده اند و خود سابقه رفتار پرخطر جنسی و یا اعتیاد نداشتند.



بهزاد نجف پور آبان ماه سال جاری مقاله ای را با عنوان «بررسی تاثیر اقدامات پیشگیرانه انتقال ایدز از مادر به نوزاد (pmc) در زنان باردار اچ ای وی مثبت استان قزوین» را در پنجمین سمینار سراسری ایدز که در تهران برگزار شد ارایه داده بود.
مرجع : ایرنا
کد مطلب : ۱۹۰۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.