۱

هوای پایتخت در مرز اضطرار

تاریخ انتشار
يکشنبه ۷ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۲۱
هوای پایتخت در مرز اضطرار
دکتر وحید حسینی افزود: بر اساس اطلاعات رسیده از ایستگاه های سنجش آلودگی هوای شهر تهران ،میزان غلظت تمام آلاینده ها به جز منو اکسید کربن و دی اکسید نیتروژن نسبت به روز گذشته افزایش داشته است.


به گفته وی، به این ترتیب میانگین غلظت تمام آلاینده ها به لحاظ آلاینده ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون در بیشتر ایستگاهها از حد مجاز فراتر بوده و شاخص کیفیت هوا در حال حاضر در شرایط هشدار است.


حسینی تاکید کرد: در حال حاضر شاخص ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون در ایستگاه پارک رازی در منطقه ۱۱ روی عدد ۱۹۱ ایستاده و هوای این منطقه در آستانه شرایط اضطرار قرار دارد.


مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران اظهار داشت: پیش بینی هواشناسی برای پایتخت حاکی از وارونگی دما و تداوم انباشت و تجمع آلاینده ها است. به این ترتیب انتظار می رود شاخص کیفیت هوا درمناطق پرتردد و شلوغ در شرایط نا سالم باقی بماند.


وی تصریح کرد: اثرات بهداشتی آلاینده ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون در منطقه ناسالم برای گروههای حساس شامل افزایش احتمال علائم تنفسی در افراد حساس، تشدید بیماری قلبی و ریوی، مرگ و میر زودرس در افراد مبتلا به بیماریهای قلبی - ریوی و افراد مسن است لذا توصیه می شود در منطقه ناسالم این افراد فعالیت های طولانی مدت در فضای باز را کاهش دهند.
مرجع : مهر
کد مطلب : ۲۱۰۲۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.