۱

استیضاح پنج وزیر دولت روحانی

تاریخ انتشار
دوشنبه ۸ دی ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۲۹
حالا چند ماهی از این پیش‌بینی نمی‌گذرد که خبر رسید ۶۰ امضا برای استیضاح وزیر آموزش و پرورش جمع شده است. علی‌اصغر فانی گام در مسیری گذاشته که پیش از او فرجی‌دانا نتوانست از آن عبور کند.

خبر برنامه استیضاح فانی را وحيد فياضي،عضو کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس به آریا داد و گفت: مدت زيادي است که نسبت به عملکرد وزارت آموزش و پرورش انتقادات زيادي مطرح است به نظر ما اين وزارتخانه از چابکي و تدابير لازم براي بهبود وضعيت آموزش و پرورش کشور منطبق با سند تحول بنيادين تعليم و تربيت برخوردار نيست. وي در ادامه افزود: در دو هفته اخير اکثر نمايندگان درحوزه‌هاي انتخابيه خود با حضور در مدارس متوجه نارضايتي درصد قريب به اتفاق فرهنگيان از وضعيت اين وزارتخانه شدند به طوري که حتي ما نمايندگان را به خاطر عدم استيضاح وزير آموزش و پرورش سرزنش کردند. نماينده مردم محمودآباد اظهار داشت: تاکنون ۶۰نماينده استيضاح اين وزير را امضا کرده‌اند.

مي خواهيم ۵ وزير را استيضاح كنيم

موسي‌الرضا ثروتي، عضو فراكسيون رهروان ولايت مجلس نیز ضمن تاييد خبر امضاي نامه درخواست استيضاح وزير آموزش و پرورش گفت: دو گروه نامه استيضاح وزير آموزش و پرورش را امضا كرده‌اند كه تعداد آن حدود ۴۵امضاست. وي افزود: معلمان نسبت به وضعيت آموزش و پرورش اعتراض دارند چراكه درباره وضعيت استخدام مربيان پيش دبستاني و در راستاي تعادل و توازن منطقه‌اي معلمان اقدامي نشده است كه اين مساله موجب ناراحتي معلمان شده است.

اين نماينده مجلس با بيان اين مطلب كه هيات رئيسه مجلس مخالف استيضاح است، گفت: درحالي كه درخواست ۴ استيضاح در دست هيات رئيسه است اما متاسفانه هيات رئيسه مقاومت مي‌كند و مخالف اين استيضاح‌هاست. وي ادامه داد: استيضاح وزراي كشور، آموزش و پرورش، نيرو، راه و صنعت و معدن توسط نمايندگان تهيه شده است كه بنده سه استيضاح را امضا كرده‌ام. درهرصورت ما پيگير اين استيضاح‌ها هستيم.
مرجع : تابناک
کد مطلب : ۲۱۰۶۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.