۱

دیپلماسی پارلمانی ایران فعال تر و جلوتر از دیپلماسی دولت

تاریخ انتشار
دوشنبه ۸ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۴۹
دیپلماسی پارلمانی ایران فعال تر و جلوتر از دیپلماسی دولت
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به سفر علی لاریجانی به سه کشور سوریه، لبنان و عراق گفت: در این دو دوره‌ای که آقای لاریجانی ریاست مجلس را به عهده گرفته‌اند، دیپلماسی پارلمانی کشور بسیار فعال شده است و رئیس مجلس فعالیت‌های خوبی در سیاست خارجی داشته است که سفرهای روسای کمیسیون‌ها نیز در این زمینه قابل توجه بوده است.

وی اظهار کرد: ما دیدیم که در بسیاری از تحولات منطقه‌ای دیپلماسی پارلمانی ما فعال تر و جلوتر از دولت بود. مثلا در تحولات عراق و سوریه دیپلماسی پارلمانی بسیار وسیع تر و کارآمدتر از دستگاه دیپلماسی دولت بود.

نقوی حسینی خاطر نشان کرد: معتقدیم این دیپلماسی می‌تواند ظرفیت بسیار بالایی برای تقویت اهداف جمهوری اسلامی در عرصه بین المللی باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در مورد علت موفقت دیپلماسی پارلمانی ایران گفت: در دیپلماسی پارلمانی چون مجالس محدودیت‌های کمتری نسبت به دولت‌ها دارند و نماینده ملت‌ها محسوب می‌شوند قطعا راحت تر می‌توانند در مسائل بین المللی گفت‌وگو و مذاکره کنند و اهداف سیاست خارجی کشورها در عرصه بین الملل را محقق کنند.

وی ادامه داد: باید اذعان کنیم که در مسئله سوریه دیپلماسی مجلس بسیار موق تر و فعال تر از دیپلماسی دولت بود. به طور نمونه آقای بروجردی سه سفر به سوریه داشتند و با رئیس جمهور این کشور دیدار داشتند و دیدم چه تاثیرات مثبتی نیز در بحران سوریه ایجاد کرد. سفر آقای لاریجانی به عراق به ویژه سفر به اقلیم کردستان توانست بیانگر سیاست مسالمت آمیز ایران باشد و قطعا نیز در زمینه وحدت بین مسلمانان موثر بوده است.

نماینده مردم ورامین در مجلس در پایان خاطر نشان کرد: من معتقدم در برخی جنبه‌ها دیپلماسی پارلمانی موثر تر از دیپلماسی دولت بوده است.

مرجع : نامه نیوز
کد مطلب : ۲۱۰۹۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.