۰

پاسخ به پیغام یکی از سران فتنه

تاریخ انتشار
دوشنبه ۸ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۴۵
حجت‌‌الاسلام محمدحسن رحیمیان تولیت مسجد مقدس جمکران صبح امروز در همایش پاسداشت ۹ دی با عنوان «پتک جمهوریت بر سر اشرافیت» که در مجمتع فرهنگی دانشجویی ۱۳ آبان برگزار شد، در خصوص ابعاد فتنه ۸۸، گفت: بنده بعد از ماجرای ۱۶ آذر ۸۸ سخنرانی در دانشگاه تهران داشتم و در آنجا یک آیه قرآن کریم را تلاوت کردم و قبل از آنکه آیه را ترجمه کنم مردم حکم فتنه‌گران را صادر کردند.

وی ادامه داد: پس از این سخنرانی آقای موسوی توسط یکی از دوستان مشترک‌مان به من پیغام داد که توقع نداشتم تو حکم ما را صادر کنی؛ من به وی پاسخ دادم حکم تو را صادر نکردم، بلکه فقط یک آیه خواندم و مردم خودشان این آیه را با شما تطبیق دادند و حکم دادند و اگر مرز خود را با ضدانقلاب، آمریکا، اسرائیل، منافقین، بهائیت و سلطنت‌طلب‌ها جدا کنی، بحثی نداریم و مردم حساب‌تان را تغییر خواهند داد.

تولیت مسجد مقدس جمکران با اشاره به اینکه ما در قرآن حزب‌الله و حزب الشیطان داریم و قرآن مشخصات این دو حزب را توصیف کرده است، گفت: ما بدون نیاز به تفسیر زمانی که در ماجرای جنگ احزاب ۸ ماه فتنه علیه نظام را نگاه می‌کنیم، ویژگی‌های دو جبهه را مشاهده کرده و با آیات قرآن تطبیق می‌دهیم و مشخصات حزب الشیطان در اتفاقاتی که در ۱۶ آذر روز قدس و عاشورا افتاد، قابل تحلیل است.

حجت‌الاسلام رحیمیان گفت: در این سوی قضیه نیز حزب‌الله ویژگی‌هایی دارد که زمانی که آن را با ویژگی‌های قرآن انطباق می‌دهیم مشاهده می‌کنیم که تفسیر دینی آیات قرآن در این سال‌ها به منصه ظهور در آمده است .

وی با بیان اینکه من پس از ۱۶ آذر آیات ۶۰ تا ۶۲ سوره احزاب را تلاوت کردم، گفت: منافقان سال ۶۰ دیگر منافق محسوب نمی‌شوند چرا که همه چیزشان رو شده است ولی پس از آن سال‌ها منافقان جدیدی را یافته‌ایم یعنی کسانی که ادعای خط امام بودن می‌کنند اما ضد خط امام عمل می‌کنند و کسانی که ادعای دفاع از نظام سلطه دارند اما درصدد براندازی نظام و زمینه‌سازی برای از بین بردن آن هستند.

تولیت مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه منافقان جدید را می‌توان با شاخص‌های قرآن شناخت، گفت: در آیات سوره احزاب ۳ عنوان آمده است که در فتنه ۸۸ این ۳ عنوان یک‌جا در این جریان انطباق یافت. منافقین، بیماردلان و شایعه‌پراکن‌ها و کسانی که در سرزمین‌های اسلامی ایجاد رعب و وحشت می‌کنند و امنیت جامعه را به خطر می‌اندازند. ۳ جریانی هستند که در فتنه ۸۸ وجود داشتند.

وی ادامه داد: قرآن در آیات خود خطاب به پیامبر می‌فرماید اگر این ۳ گروه از حرکات خود دست برنداشتند، ما شما را مامور می‌کنیم، که با سرعت آنها را در کمترین زمان ممکن از مدینه اخراج و تبعید کنید و اگر این روند را ادامه دادند این ملعونین باید به سخت‌ترین وجه ممکن کشته شوند.

حجت‌الاسلام رحیمیان با بیان اینکه مردم حکم فتنه‌گران را صادر کرده‌اند، گفت: در آیات قرآن کریم آمده که این سنت‌ها فقط مخصوص پیامبر نیست بلکه این سنت در گذشته هم جاری بوده و حتی کشورهای دیگر همچون آمریکا و انگلیس نیز بر همین سنت در چارچوب مصالح خود عمل می‌کردند یعنی اگر جریانی می‌خواست با اساس نظام آنها برخورد کند، سرسختانه آن جریان را نابود می‌کردند.

تولیت مسجد مقدس جمکران یادآور شد: در ادامه آیات قرآن از جریان منافقین که حرکاتی علیه نظام انجام می‌دهند و اظهار پشیمانی می‌کنند، مطرح می‌شود، البته باید بگویم که این آقایان اظهار پشیمانی نکردند.

وی گفت: قرآن کریم می‌فرماید این دسته از افراد را باید موعظه کنید و به صورت روشن با آنها اتمام حجت کنید؛ مقام معظم رهبری در نماز جمعه تاریخی خود و در جلساتی که پس از آن با سران فتنه و نمایندگان آنها داشتند قول بلیغ را ادامه دادند. تا آنجایی که امکان دارد جذب حداکثری اتفاق بیفتد و کسانی که فریب تقلب بزرگ آنها را خوردند در مسیر حق بازگردند.

حجت‌الاسلام رحیمیان تاکید کرد: شیوه عمل مقام معظم رهبری و قول بلیغی که ایشان داشتند، موجب شد وجه عظیم کسانی که در روزهای اول تصور می‌کردند اتفاق بدی در انتخابات رخ داده، چشمان‌شان باز شود و به دامن نظام برگردند؛ در ۹ دی تمام مردم و وجه غالب کسانی که به آنها رای دادند، با مردم حضور یافتند و بیعت خود را با نظام، امام خمینی (ره) و ولایت فقیه تجدید و تحکیم کردند.

تولیت مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه ۹ دی ثمره حرکت مقام معظم رهبری بود، یادآور شد: قرآن کریم می‌فرماید حق از حق مطلق سرچشمه می‌گیرد و بعد از راه حق حد وسطی وجود ندارد و پس از آن ظلالت و گمراهی است؛ جبهه‌ای که نمازخوان‌ها و چهره‌های مذهبی در آن حضور داشتند، این ویژگی حق را داشتند. آنهایی که عکس امام خمینی را پاره کردند، شعار جمهوری ایرانی و نه غزه و نه لبنان سر می‌دادند مسائلی را به وجود آوردند. آنها جبهه‌ای بودند که پشتیبان آنها آمریکا، انگلیس و صهیونیست‌ها بودند و ضداسلام، انقلاب و دین پشت سر آنها قرار داشتند.

وی با بیان اینکه خطاب من به کسانی است که در آن خط قرار دارند و در دلشان تردید وجود دارد، گفت: آیا جریانی که آمریکا برای کف و سوت می‌زند و پشت سر آن قرار می‌گیرد، جبهه حق است.

حجت‌الاسلام رحیمیان اظهار داشت: من در سایت‌ها مشاهده کردم که کسانی که ادعای ترویج خط امامی بودن می‌کنند و عکس یادگاری می‌گیرند رفتار دیگری دارند بنابراین نمی‌توان این ۲ رفتار را قابل جمع دانست.

تولیت مسجد مقدس جمکران ادامه داد: به قول محمد منتظری که می‌گفت فلان کس جاسوس است چون نماز شب نمی‌خواند و تظاهر به نماز شب خواندن می‌کند اما با زن نامحرم دست می‌دهد، این دو موضوع با هم تفاوت دارد. مگر می‌توان همنشینی شما را با نهضت آزادی، ملی‌مذهبی‌ها و مطرودین امام (ره) و بیتی که دل امام خمینی را خون کردند، فراموش کرد.

وی تاکید کرد: وضعیت به گونه‌ای شده بود که امام آرزوی مرگ می‌کرد؛ امامی که به گفته نزدیکانش باید ۱۲۰ سال عمر می‌کرد چگونه در عرض ۳ ماه رحلت کرد؛ برخی با کسانی که خون به دل امام کردند، ارتباط تنگاتنگ دارند و بعد ادعای خط امام بودن می‌کنند.

حجت‌الاسلام رحیمیان در پایان گفت: ما در تاریخ ادیان و اسلام روزگاری به حساسیت امروز نداشتیم و دشمنان ما با این گستردگی و تجهیزات نبودند اما باید متذکر شد که جبهه حق نیز امروز افسران و سربازان زیادی دارد. امروز جنگ اصلی ما جنگ نرم است و جنگ نظامی برای جمهوری اسلامی پیش نخواهد آمد و عرصه مقابل این جنگ نیز اصحاب قلم و متفکران جامعه هستند.
مرجع : تسنیم
کد مطلب : ۲۱۱۴۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.