۲

نظام سلطه دنبال براندازی انقلاب بود

تاریخ انتشار
سه شنبه ۹ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۱۳
نظام سلطه دنبال براندازی انقلاب بود
حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی سعیدی صبح امروز در تجمع بزرگ عاشورائیان جهت گرامیداشت ۹ دی در کرمان درباره عبرت های فتنه ۸۸ اظهار کرد: عبرت آموزی به معنی درس گرفتن از پیشینیان و جلوگیری از تکرار اشتباهات است، یعنی آنچه که پیشینیان اشتباه کرده و به انحراف رفتند، هوشیار باشیم که آن اشتباهات تکرار نشود.

وی افزود: مردم کرمان همواره خط شکن بوده و لشکر ۴۱ ثارالله در دفاع مقدس خط شکن بوده و اقتضاء این است که این مردم نسبت به حوادث آینده هوشیار باشند و به موقع وظیفه خود را انجام دهند.

سعیدی با اشاره به اینکه نخستین عبرت فتنه ۸۸ شناخت مولفه‌های شکل‌گیری فتنه است، کاندیدای ریاست جمهوری، رقابت انتخاباتی و اعتراض به نحوه برگزاری انتخابات، فتنه نبود بلکه همسویی و همگرایی جریان قدرت‌طلب با نظام سلطه، فتنه بود.

وی ادامه داد: نظام سلطه دنبال براندازی انقلاب بود و در ۳۵ سال با همه توان در هر عرصه‌ای برای براندازی نظام وارد شد. لذا همگرایی با محافل بیگانه و حمایت علنی و رسمی نظام سلطه از عناصر فتنه‌گر، مولفه فتنه بود.

نماینده ولی فقیه در سپاه بیان کرد: نظام سلطه دنبال رد پا می گردد و هر جا احساس کند زمینه ای برای حرکت دادن، برجسته سازی و تحریک آنها فراهم است، روی آن مسئله کار و تقویت می کند.

وی اظهار کرد: مولفه دیگر فتنه ۸۸ اردوکشی و حمله به مراکز نظامی بود، اگر کسی به نحوه برگزاری انتخابات ایراد دارد، کشور قانون دارد، اما کشاندن عناصری که جزو آشوبگران هستند و فراهم کردن بستر لازم برای اردوکشی جزو مولفه های فتنه بود.

سعیدی با اشاره به اینکه هنجارشکنی و عبور از قانون مولفه دیگر فتنه بود، اظهار کرد: مملکت قانون اساسی دارد. می توانستند از طریق قانون عمل کنند، اما قانون را زیر پا گذاشتند و یک مسئله طبیعی را به غائله تبدیل کردند.

وی تاکید کرد: فتنه ۸۸ عبرتی برای ملت است که بدانیم ممکن است در آینده احزاب و گروه هایی بخواهند فتنه دیگری در کشور رقم بزنند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه دومین عبرت، چند لایه بودن فتنه است، گفت: اگر خواص و مردم به لایه‌های رویین و زیرین فتنه توجه نکنند، در مراحل بعدی بار دیگر عناصر فتنه‌گر به صحنه آمده و فتنه دیگری طراحی می کنند.

وی تصریح کرد: در همه فتنه ها، یک لایه روی صحنه، یک لایه کف خیابان و لایه دیگر پشت صحنه است که فتنه را تئوریزه و طراحی می‌کند.

سعیدی بیان کرد: کسانی که بنیانگذار ظلم هستند، پشت صحنه هستند و دیده نمی شوند و اگر بخواهیم نام ببریم می گویند یاران پیامبر و امام بوده‌اند.

وی افزود: عناصر پشت صحنه را نمی توان نام برد آنها از خود سند باقی نمی گذارند، آنها کد دارند و خواص باید آنها را معرفی کنند.

سعیدی اظهار کرد: چه کسانی کمیته صیانت از آراء را تشکیل داده و نماینده چه کسانی در این کمیته شرکت کرد؟ در محضر چه کسی ستاد ابطال انتخابات تشکیل شد؟ اینها کد است.

وی با تاکید بر اینکه باید پشت صحنه را دید، افزود: ما عناصر روی صحنه فتنه ۸۸ را می بینیم اما کسانی که از ۱۰ و ۱۵ سال قبل طراحی کردند و دنبال براندازی بودند، نمی بینیم و باید خواص اینها را بگویند و باید خواص عناصر عمامه به سر یا غیر عمامه به سر را معرفی می‌کردند اما متاسفانه برخی مهر سکوت بر لب زده و نخواهستند این ماجرا را برای مردم بگویند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: الان مراحل بعدی را می بینیم و کسانی که فتنه را مطرح کردند، امروز دارند کارهایی را انجام می دهند.

وی تاکید کرد: انقلاب اسلامی هزینه زیادی پرداخت کرده و بیش از ۲۰۰ هزار شهید را تقدیم اسلام نموده و اجازه نخواهیم داد این انقلاب توسط عناصر قدرت‌طلب سیاسی‌کار مصادره شود.
مرجع : ایسنا
کد مطلب : ۲۱۲۰۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.