۲

شناسایی منبع گرد و غبار خوزستان

تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۳۶
معصومه ابتکار شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سال‌های گذشته در منطقه هورالعظیم به دلیل طرح‌های اکتشاف نفت برخلاف ضوابط ارزیابی زیست محیطی، بخش‌هایی از تالاب خشک شده بود و آن بخش‌ها منشأ گرد و غبار در استان خوزستان شده بود. وی افزود: با هماهنگی‌هایی که در سال گذشته در وزارت نفت به عمل آمد، دایک‌هایی که روی هورالعظیم بسته شده بود و مانع ورود آب بود با هماهنگی که صورت گرفت ماه گذشته این دایک‌ها باز شد.
رئیس سازمان محیط زیست اضافه کرد: تدریجاً مساحتی حدود ۱۴۰ هزار هکتار از تالاب ظرف سال آینده آبگیری خواهد شد. ابتکار به معضل ریزگردها اشاره کرد و متذکر شد: سازمان محیط زیست در حال پیگیری یک برنامه ملی برای مقابله با ریزگردها بوده و برای استان خوزستان مشخصاً منشا گرد و غبار شناسایی شده است.
وی با بیان اینکه یکی از بزرگترین کانون‌های گرد و غبار منطقه و استان رفع خواهد شد، بیان کرد: البته هماهنگی‌هایی در گذشته با کشور عراق داشتیم که به دلیل ناامنی‌ها و شرایط نامناسب این کشور،‌ برنامه‌ها به تعویق افتاده است. رئیس سازمان محیط زیست در پایان توضیح داد: به زودی جلسه‌ای در نجف توسط بخش‌های دولتی کشور عراق و با حضور نمایندگان ما تشکیل می‌شود.
مرجع : فارس
کد مطلب : ۲۱۳۵۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.