۱

10 فحش برتر سیاسیون!

تاریخ انتشار
شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۳۴
10 فحش برتر سیاسیون!
فحاشی، ناسزا گفتن و دشنام دادن نه تنها در فرهنگ اسلامی و ایرانی بلکه در غالب فرهنگ های ملل مختلف جهان امری مذموم و ناپسند است.

در همه خانواده ها هم مرسوم است وقتی کودکی فحش یا حرف زشتی بر زبان می آورد آن را تقبیح و حتی کودک را تنبیه می کنند یا به هر روشی سعی می کنند او را از تکرار آن حرف بازبدارند و قبح آن را به او بفهمانند.

در فرهنگ اسلام نیز ناسزا گفتن مورد تقبیح قرار گرفته همچنانکه در حدیثی از امام علي عليه السلام آمده است: اَلْفُحْشُ وَالتَّفَحُّشُ لَيْسا مِنَ الاْسْلامِ. (فحش دادن و ناسزا گويى به يكديگر از (فرهنگ) اسلام نيست.)

حالا اگر این کار(فحاشی و ناسزا گفتن) از سوی افراد بالغ یا کسانی سر بزند که مسوولیتی در کشور دارند یا مخاطبانی دارند که آنها را الگوی خود قرار می دهند، قطعا هیچ توجیهی نخواهد داشت.

پارسینه در گزارشی ده مورد از فحش و ناسزاگویی چهره های مطرح سیاسی کشور را بازنشر داده به این امید که سیاسیون کشور ملاحظه و مراقبه بیشتری در کلام و گفتارشان به خرج دهند و عرصه سیاسی کشور از این امر مذموم و ناپسند مبرا شود:

۱.حسن روحانی رییس جمهور در روز بیستم مرداد ماه سال جاری در جمع سفرای ایران در کشورهای خارجی از «مذاکره‌هراس»ها انتقاد کرد و گفت: یک عده به ظاهر شعار می‌دهند ولی بزدل سیاسی هستند و تا حرف مذاکره پیش می‌آید می‌گویند ما می‌لرزیم. به جهنم؛ بروید یک جای گرم برای خود پیدا کنید. خداوند شما را ترسو و لرزان آفریده است.

۲.احمدی نژاد رییس دولت های نهم و دهم هم در جلسه علنی ۲۴ اسفند ۹۰ مجلس خطاب به نمایندگان که برای اولین بار سوال از رییس جمهور را مطرح کرده بودند، گفت: اگر شما يك ذره از ۲۰ كمتر بدهيد، اين بي‌معرفتي، نامردي و بی انصافی است.

او همچنین در سومین سفر استانی خود به اصفهان از آمریکا به عنوان یک «چهارپای در گل گیر کرده در باتلاق منطقه» یاد کرد و گفت: ریگان و وزیر خارجه آمریکا بی شعورهای عالمند.
احمدی نژاد در فروردین ۸۹ در جمع مردم آذربایجان غربی هم خطاب به اوباما گفت: گنده تر و گردن کلفت تر از تو هم نتوانست غلطی بکند.

همچنین در سال ۹۱ فیلمی با کیفیت پایین از احمدی نژاد در سفر نیویورک منتشر شد. در این فیلم او در پاسخ به سوال خبرنگار بی بی سی که گفت در مجلس پرسیدند چرا برای ۱۶۰ نفر ویزا گرفتید، لفظی نامشخص به کار برد که برخی گفتند فحش به مجلس بوده و برخی هم گفتند گفته "اوه اوه"!

۳.احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران هم در خطبه های نماز جمعه تهران یک بار عربستان را عقده ای و بار دیگر آمریکا را گاو بی عقل خوانده بود.

۴.سید احمد علم الهدی، امام جمعهٔ مشهد هم که اظهارات جنجال برانگیز او در بسیاری از سخنرانی هایش چیز تازه ای نیست، به عنوان سخنران راهپیمایی ۹ دی در سال ۸۸ گفت: مردم ولایت فقیه را حاکم کردند آن وقت یک مشت گوساله بزغاله بیایند مقابل چشم مردم به اصل ولایت فقیه توهین کنند؟

۵.حمید روحانی، مؤسس و رییس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی هم چند ماه گذشته در نامه ای خطاب به مطهری، او را تشبیه به الاغ کرد.

البته علی مطهری در پاسخ به او گفت: با تشبیه تلویحی این بنده به الاغ، باعث ارتقای رتبه اینجانب در کمالات وجودی و شاید توهین به الاغ شده‌اند.

۶.فاطمه رجبی، همسر غلامحسین الهام و نویسنده کتاب احمدی‌نژاد، معجزهٔ هزاره سوم در اظهارنظرهای جداگانه ای میر حسین موسوی را ضد انسان و فحاش، خاتمی را تروریست و آدمکش و زهرا رهنورد و عفت مرعشی(همسر هاشمی رفسنجانی) را زنان فرتوت خوانده بود.
۷.جعفر شجونی عضو جامعه روحانیت مبارز هم از دیگر افرادی است که در سخنرانی ها و مصاحبه هایش از ادبیات خاص خود بهره می برد.

او در بهمن سال ۸۸ در یک برنامهٔ تلویزیونی روزنامه نگاران و فعالان سیاسی مخالف دولت را «جاسوس غرب» نامید و از الفاظی چون «سگ»، «خر»، «احمق»، «مزدور»، «عمامه به سر بی‌عقل»، «لات» و... برای نام بردن از منافقین، نمایندگان ادوار مختلف مجلس، روسای جمهور پیشین، مراجع تقلید مخالف دولت و معترضان استفاده کرد.

شجونی همچنین موسوی، کروبی و خاتمی را میکروب های سیاسی و مثلث شوم نامیده بود.

۸.مهدی بازرگان نخست وزیر دولت موقت که در دوره اول مجلس به عنوان نماینده مردم تهران انتخاب شده بود در مجلس در پاسخ به انتقادهای یکی از خانم های نماینده گفته بود: اون که به ما .. بود کلاغ ... دریده بود!

۹.هادی غفاری از انقلابیون دهه ۶۰ و نماينده دوره هاي اول تا سوم مجلس هم به گفته خودش یکبار به محمد احمدی نژاد گفته بود: «لعنت بر پدرت»

او در بیان این خاطره می گوید: من سال ۶۴ و ۶۵ دعوای تندی را با احمدی نژاد کردم، در اوج جنگ. آن زمان این آقا در دانشگاه علم و صنعت دانشجو بود. اقای میرحسین موسوی نخست وزیر بود، من برای سخنرانی در دانشگاه علم و صنعت دعوت شده بودم، یک باندی که همه کنار هم نشسته بودند، یک آخوندی هم بین آنها بود، این باند علیه موسوی شعارهای تندی می دادند، یک آقایی بلند شد یک نسبتی به آقای میرحسین موسوی داد، من گفتم اگر راست می گویی بر پدرت لعنت. گفت با پدرم چه کار داری؟ گفتم اتفاقا من به پدرت لعنت نفرستادم چون می دانم دروغ می گویی. من آن زمان نمی دانستم که او احمدی نژاد است!

۱۰.حاج منصور ارضی از مداحان سرشناس کشور هم که به کرات در خلال مجالس مختلف روضه از ادبیات خاصی استفاده می کند در سخنرانی های جداگانه ای قالیباف را به عمر سعد تشبیه کرده بود، به هاشم آقاجری گفته بود حرام زاده، مشایی را با سلمان رشدی مقایسه کرده و به هاشمی رفسنجانی گفته بود پیر کفتار و برایش آرزوی مرگ کرده بود.
مرجع : پارسینه
کد مطلب : ۲۱۴۸۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.