۰

خلبان اردنی اعدام شد؟

تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۰۱
خلبان اردنی اعدام شد؟
در حالی که اردن اعلام کرده به تلاش خود برای آزادی خلبان اسیر داعش ادامه می‌دهد، یک روزنامه ایتالیایی از اعدام خلبان اردنی توسط داعش خبر داد.

روزنامه ایتالیایی لااستامپا با انتشار این خبر نوشت: پس از شکست جنگنده‌های آمریکایی و اردنی در عملیات مشترک برای نجات معاذ الکساسبه، خلبان اردنی که پیشتر توسط گروه داعش به اسارت گرفته شده بود، تروریست‌های داعش این خلبان را اعدام کردند.

به گزارش روزنامه مذکور خلبان اردنی در ساختمانی که داعش برای زندانی گروگان‌های غربی از آن استفاده می‌کرد، در حبس بوده است.

این روزنامه ایتالیایی همچنین نوشت: یکی از دلایل شکست عملیات کماندوهای اردنی و آمریکایی همزمانی عملیات با حضور ابوبکر البغدادی، رهبر داعش در شهر رقه سوریه بود؛ چرا که داعش نیروهای بیشتری را برای تامین امنیت در زمان حضور وی مستقر کرده بود و تیراندازی‌های مکرر اعضای داعش موجب ناکام ماندن تلاش جنگنده‌های آمریکایی و اردنی برای آزادی الکساسبه شد.

برخی منابع نیز اعلام کردند که دو بالگرد وابسته به ائتلاف برای آزادی الکساسبه تلاش کردند اما به دلیل تیراندازی‌های مکرر اعضای داعش این تلاش ناکام ماند.

این در حالی است که خبرگزاری رسمی اردن (بترا) به نقل از منابع مسئول در امان اعلام کرد که تلاش‌ها برای آزاد سازی خلبان اردنی همچنان ادامه دارد.

داعش پیشتر مدعی شد که یک جنگنده اردنی را در شهر رقه سوریه سرنگون کرده اما این ادعا توسط دولت اردن و آمریکا رد و اعلام شد دلیل سقوط جنگنده مذکور نقص فنی بوده است. معاذ الکساسبه نیز توسط نیروهای داعش اسیر شد.
مرجع : ایسنا
کد مطلب : ۲۱۵۷۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.