۱

اشغال پایگاه نظامی ارتش نیجریه توسط بوکوحرام

تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۳ ساعت ۲۲:۰۱
 ساکنان محلی پس از فرار به کشور چاد در همسایگی نیجریه گفتند که تروریست های بوکوحرام، سربازان دولتی را از پا درآوردند و آنها را مجبور به ترک این پایگاه کردند.

این پایگاه که در سال 1998 دایر شد، توسط نیروی ضربت مشترک چند ملیتی مورد استفاده قرار می گرفت. این نیرو متشکل از سربازانی از نیجریه، نیجر و چاد است.

شاهدان گفتند که صدها سکنه هراسان از شهر باگا و 5 شهر و روستای دیگر نیجریه از حملات بوکوحرام به منازل مسکونی شان در سواحل 'لیک چاد' گریختند و به کشور چاد در همسایگی نیجریه پناه بردند.

به گفته ساکنان محلی، تروریست های بوکوحرام همچنین شامگاه شنبه به شهر 'بابان گیدا' در 50 کیلومتری شهر 'داماتورو' مرکز ایالت 'یوبه' حمله و منازل مسکونی را ویران کردند.

بوکوحرام که تهدید امنیتی شماره یک برای نیجریه به شمار می رود، به حملات خود علیه غیرنظامیان در سال 2013 شدت داد.

شیوه های رفتاری بوکوحرام شامل ربودن پسران و واداشتن آنها به جنگیدن و ربایش دختران به عنوان بردگان جنسی، نگرانی از تکرار نحوه عمل یک گروه شبه نظامی اوگاندایی موسوم به ارتش مقاومت خدا را سبب شده است. این گروه اوگاندایی برای چند دهه به همین روش در اوگاندا، سودان جنوبی و آفریقای مرکزی فعال بوده است.
مرجع : ایرنا
کد مطلب : ۲۱۶۲۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.