۵

نامه سرگشاده کارگردانان به دکتر روحانی

تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۱۰
نامه سرگشاده کارگردانان به دکتر روحانی
در بخشی از این نامه آمده است: این روزها نگرانیم. نگران امنیت صنف و حرفه مان که از جوانب مختلف گرفتار هجمه گروه‌های قلیلی شده است که دیدگاه‌های سلیقه‌ای شان را قانون می‌شمارند و نگاه‌های متفاوت از خود را برنمی تابند و برای اهالی سینما، با وجود رعایت همه چارچوب‌های قانونی، هر روز سد و غائله‌ای در راه ارتباط با مخاطبان حرفه فراهم می‌کنند.

موج فراگیر احساس عدم امنیت حرفه‌ای را در اقشار مختلف همکاران‌مان می‌بینیم و نگرانیم، چراکه خطر تبدیل تدبیر و همراهی را به بی عملی و بی تفاوتی و امید گشایش فرهنگی را به یأس و انفعال و گم کردن مسیر تعالی، در گذشته و در این مسیر مشترک را به تجربه دریافته‌ایم.

در حفظ حقوق حرفه‌ای مان به مرجعیت نهاد متولی فرهنگ کشور در مهم‌ترین پایگاه‌های قانونی میان ما و شما، یعنی شوراهای پروانه ساخت و نمایش، پایبندیم اما نگرانیم، چراکه قریب به اتفاق اهالی سینما را بیشتر از مسوولان عالی ذی‌ربط درگیر حفظ اعتبار و اقتدار این نهادها، در مقابل سلیقه‌های سیاسی نشسته برجای قانون می‌بینیم و شاهدیم که تزلزل، دوگانگی بیان و عمل و تسلیم‌های مکرر مسوولان عالی فرهنگی راه را بر بی هویتی و بی اعتباری این نهادهای قانونی گشوده‌تر کرده و باعث شده هر روز مدعی جدیدی، با نقاب دلسوزی و وابستگی به حوزه‌ها و سازمان‌ها و سلیقه‌های قدرتمند و آشکار و پنهان قدرت‌های در سایه، بر افزودن بندی جدید بر دست و پای سینمای ایران، اهتمام ورزد.
مرجع : شفاف
کد مطلب : ۲۱۷۹۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.