۰

هشدار حملات تروریستی با تلفات بالا در کشورهای غربی

تاریخ انتشار
جمعه ۱۹ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۴۸
به گزارش خبرگزاری فرانسه، "اندرو پارکر" رئیس ام آی ۵ بریتانیا ضمن هشدار نسبت به برنامه ریزی شبه نظامیان فعال در سوریه برای انجام حملات تروریستی با تلفات بالا در کشورهای غربی، تاکید کرد که سرویس های اطلاعاتی غرب شاید قدرت لازم برای جلوگیری از این اقدامات را نداشته باشند.

وی افزود: ما می دانیم که گروهی از تروریست های القاعده در سوریه در حال برنامه ریزی برای انجام حملات با تلفات انسانی بالا در غرب هستند. گرچه ما و شرکای مان نهایت سعی خود رامی کنیم ولی این را نیز می دانیم که نمی توانیم جلوی وقوع هر اتفاقی را بگیریم.

پارکر در واکنش به حمله تروریستی اخیر به دفتر نشریه چارلی ابدو در پاریس، تاکید کرد: هنوز خیلی زود است که بخواهیم در خصوص جزییات دقیق و عامل ریشه ای این حمله تروریستی قضاوت کنیم ولی این مساله یادآور یک تمایل وحشتناک برای آسیب رساندن به ماست.

رئیس ام آی ۵ افزود: حدود ۶۰۰ نیروی افراطی در بین تعداد زیادی از بریتانیایی هایی هستند که به سوریه رفته اند. تعداد زیادی از آنها به داعش پیوسته اند و تهدید ناشی از این افراد به شدت رو به افزایش است.

یک مقام دفتر نخست وزیر بریتانیا نیز تاکید کرده است که این کشور تدابیر امنیتی را برای کنترل مرزها افزایش داده و افسران مقابله با تروریسم پلیس را به فرانسه فرستاده است.

روز چهارشنبه دو فرد مسلح پس از ورود به ساختمان هفته‌نامه فکاهی چارلی‌ابدو در فرانسه شروع به تیراندازی به سمت حاضرین کردند. در جریان این حمله ۱۲ نفر کشته و ۱۰ نفر نیز زخمی شده‌اند. وضعیت جسمانی ۴ نفر از مجروحین وخیم گزارش شده است.

بر اساس گزارش‌ها ۴ کاریکاتوریست و نیز سردبیر نشریه در بین کشته شده‌ها بودند.
مرجع : تسنیم
کد مطلب : ۲۲۱۱۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.