۴

بیعت 3 هزار تروریست ارتش آزاد با داعش

تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۵۲
بیعت 3 هزار تروریست ارتش آزاد با داعش
"حسام زیدان" روز دوشنبه خاطرنشان کرد، حدود ۳ هزار جنگجو از عناصر باقیمانده گروه مسلح و تروریستی موسوم به ارتش آزاد در ارتفاعات قلمون با داعش بیعت کردند؛ این عناصر که به اصطلاح شوراهای نظامی را در حمص و القصیر تشکیل می دادند؛ بعد از اینکه ارتش سوریه روستاهای قلمون در حومه دمشق را پاکسازی کرد به ارتفاعات قلمون گریختند.

بارش برف و سردی هوا در ارتفاعات قلمون در ریف دمشق نیز مانع از ادامه عملیات ارتش سوریه علیه گروههای مسلح نشد به طوری که به دنبال عملیات ارتش و فروپاشی گروه های مسلح برخی از این گروهها به نفع گروههای دیگر عقب نشینی کردند.

به گفته برخی منابع، در این بین مهم ترین تحول اعلام بیعت عناصر ده ها شاخه از ارتش آزاد در منطقه قلمون با داعش است.

"علی قاسم" مدیر مسوول روزنامه الثوره سوریه، در مصاحبه با العالم گفت: این گروه ها حالت قطب بندی کشورهای حامی تروریسم را منعکس می کنند به همین علت اختلاف یا توافق آنها، اختلاف و توافق این کشورها را درباره یک هدف مشخص، منعکس می کند.

وی افزود: وضعیت گروه های مسلح در نهایت تغییری نخواهد کرد زیرا مبارزه با گروه های تروریستی با قدرت توسط ارتش و نیروهای مردمی ادامه دارد در نتیجه عملیات ارتش سوریه علیه جبهه النصره یا داعش یا دیگر گروههای تروریستی تا نابودی آخرین تروریست در سوریه ادامه خواهد یافت.

وی افزود: گروههای مسلحی که به داعش پیوسته اند همان گروههای وابسته به شوراهای نظامی در حمص و القصیر هستند که بعد از شکست خود در این مناطق به قلمون پناه بردند سپس بعد از پاکسازی روستای قلمون به دست ارتش سوریه و کمیته های مردمی به ارتفاعات قلمون منتقل شدند. شمار این افراد مسلح سه هزار نفر برآورد شده است.

"ملاذ مقداد" رییس مرکز مطالعات و تحقیقات وزارت اطلاع رسانی سوریه، در مصاحبه با العالم اظهار داشت: آمریکایی ها به مزدوران تکیه دارند و ناچارند از آن ها حمایت ایدیولوژیک کنند آن ها مدتی با اخوان المسلمین تعامل داشتند اما در نهایت خواستار یک جریان هستند؛ جریانی که سیاست آن مبتنی بر قتل و کشتار و به حاشیه راندن دیگران است و طرح آن ها روی کار آمدن دولتی شکست خورده است که به نفع رژیم صهیونیستی و آمریکا عمل کند.

کارشناسان معتقدند پایان حضور عناصر ارتش آزاد در ارتفاعات قلمون که آمریکا تلاش کرد با حمایت مالی و تسلیحاتی، آنها را افراد میانه رو معرفی کند؛ جبهه النصره و داعش را رو در روی هم قرار خواهد داد، تا درگیری ها بین دو طرف ادامه پیدا کند.
مرجع : العالم
کد مطلب : ۲۲۴۸۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.