۰

بیانیه بسیج دانشجویی در خصوص نطق مطهری

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۰۴
بیانیه بسیج دانشجویی در خصوص نطق مطهری

در این بیانیه آمده است:
 
بسم الله الرحمن الرحیم
 
«من خواهش می‌کنم اگر چنانچه مسائل سال 88 را مطرح می‌کنید، مسئله اصلی و عمده را در این قضایا مورد نظر و در مدّ نگاهتان قرار دهید؛ آن مسئله اصلی این است که یک جماعتی در مقابل جریان قانونی کشور، به شکل غیرقانونی و به شکل غیر نجیبانه ایستادگی کردند و به کشور لطمه و ضربه وارد کردند؛ این را چرا فراموش می‌کنید؟»(رهبرمعظم انقلاب 6 مرداد 1392)
 
در مورد اتفاقات سال 88؛ همان‌طور که حافظه‌ها به یاد دارد عده‌ای به نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری سال 1388 اعتراض داشتند و ادعای تقلب در انتخابات را مطرح کرند در حالی که قبل از انتخابات خود را برنده انتخابات اعلام کرده بودند و بعد از انتخابات نیز به لشکرکشی‌های خیابانی روی آوردند و فضای کشور را ملتهب کردند.
 
رهبر معظم انقلاب خطاب به اینان فرمودند که اعتراض خود را از طریق مراتب قانونی پیگیری کنید. معترضان بعد از بازشماری ده درصد از آراء و تایید صحت انتخابات باز هم قانع نشدند و به رویه خود ادامه دادند و باعث ایجاد اغتشاش در خیابان‌ها شدند.
 
این تحرکات و لشکرکشی‌ها و تهمت‌ها به نظام مقدس جمهوری اسلامی و بیانیه‌های اینان در روز عاشورای سال88 به اوج خود رسید و طی این مدت با شعارهای ضد نظام و ولایت فقیه و جمهوری اسلامی سعی در خدشه دارکردن چهره نظام داشتند.
 
پس از این مراحل بود که مردم انقالابی ایران اسلامی در یوم‌الله 9 دی 88 مشت محکمی بر دهان همه کسانی که برای نظام جمهوری اسلامی نقشه‌ها کشیده بودند، زدند. البته این همه ماجرا نبود، در کنار اصل ماجرا که گفته شد، اتفاقات سال 88 نتایج و خسارات دیگری را هم در پی داشت از جمله:
 
1. مخدوش کردن جمهوریت و اسلامیت نظام
2. تلاش برای کودتا علیه نظام همزمان با بهار عربی 25 بهمن 1389
3. تشدید التهاب در جامعه و ریخته شدن خون چندین نفر از مردم و به دنبال آن التهاب در وضعیت اقتصادی و خسارت اقتصادی
4. بهانه دادن به دست دولت‌های غربی برای تشدید تحریم‌های همه‌جانبه
5. نفوذ گسترده دستگاه‌های امنیتی آمریکا و اسرائیل و انگلیس در کشور
6. تاثیر منفی در نفوذ ایران بر دل‌های مردم منطقه و مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان
 
اما پس از همه این اتفاقات خواسته مردم از سران این فتنه چیزی نبود جز اینکه موضع‌گیری شفاف کنند و خود را از افرادی که به همه مقدسات توهین کردند جدا کنند، اما گردانندگان ماجرا یا سکوت پیشه کرند و یا هتاکان به عاشورا را "عده‌ای خداجو" خواندند.
 
پس از همه این ماجراها بود که شورای عالی امنیت ملی تشخیص به حصر سران این فتنه داد. اما سوال اصلی و مطالبه مردم انقلابی ایران که یوم‌الله 9 دی را رقم زدند از همه مسئولین کشور به‌ خصوص قوه قضائیه و شورای عالی امنیت ملی این است که آیا زمان محاکمه و بازخواست سران فتنه نرسیده است؟
 
چرا برخی نمایندگان ملت در مجلس به جای پیگیری این مطالبه از درک ساده‌ترین مسائل حتی پس از گذشت 5 سال عاجزند؟ آیا نباید از این نمایندگان حداقل این انتظار را داشت که براساس بدیهی‌ترین نکات عقلی و منطقی هر حرفی را از پشت تریبون مجلس نباید بزنند؟
 
این افراد اگر واقعا دغدغه ظلم و فساد را دارند چرا در مقابل فسادهای بزرگ نفتی مانند کرسنت و توافق‌نامه ژنو و رانت‌های چندین میلیونی سکوت کرده‌اند؟
 
ما دانشجویان این کشور به‌خوبی به یاد داریم مواضع دوگانه این افراد در رابطه با فساد را به‌ خصوص عملکرد افرادی همچون آقای مطهری در پرونده وقف دانشگاه آزاد و یا طرح نظارت بر نمایندگان مجلس. مگر همین چند روز پیش رهبر انقلاب و مقام ولایت فقیه نفرمودند که از سخنان غیرضروری که موجب برهم خوردن آرامش کشور و تفرقه می‌شود بپرهیزید.
 
بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف اتفاقات رخ داده اخیر مجلس(نطق یکی از نمایندگان) را محکوم می‌کند. همچنین این سوال جدی از طرف همه آحاد مردم که به‌ خصوص از قوه قضائیه و شورای عالی امنیت ملی وجود دارد را دوباره مطرح می‌کند که آیا زمان تشکیل دادگاه محاکمه سران فتنه و رسیدگی به جرایم بسیار آنان نرسیده است؟
مرجع : نسیم
کد مطلب : ۲۲۶۰۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.