۰

مجوز انتشار کتابی که به مادر امام زمان(عج) توهین میکند!

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۲۹
مدتی پیش بود که انتشارات امید ایرانیان انتشارات "امید ایرانیان" که مسئول آن جمیله کدیور از اصلاح طلبان نزدیک به مهدی کروبی از سران فتنه است مجوز گرفت. جمیله کدیور از همکاری علی جنتی برای دریافت مجوز تقدیر کرد و در صفحه اجتماعی اش نوشت: «به رغم برخی مقاومت‌ها بالاخره بعد از چند ماه پیگیری انتشارات امید ایرانیان تمدید مجوز شد. این تمدید مجوز پس از چند سال وقفه در کار انتشارات صرفا مدیون حمایت آقای جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است. جا دارد از ایشان بخاطر حمایت‌شان تشکر کنم. امیدوارم به تدریج کتاب‌هایی که در این سال‌ها در ارشاد گم شدند! را منتشر سازم.»

علی جنتی نیز در پیامی ذیل مطلب جمیله کدیور در فیس بوک نوشت: با سلام خوشحالم که مجددا به صحنه نشر بازگشتید. آنچه انجام شد صرفا براساس وظیفه قانونی بود که برعهده این وزارتخانه گذاشته شده است موفق باشید.

اظهار نظرهای وزیر محترم در مورد «ممیزی کتاب و حذف ممیزی قبل چاپ» در همان روزهای آغازین دولت یازدهم شروع شد. این اظهار نظرها از سوی برخی از انتشاراتی های معلوم الحال و برخی منابع منتشرکننده کتب ضاله حمایت شد. وزیر ارشاد مدتی بعد نیز در این راستا گفته بود که توجه ارشاد بیشتر از نویسنده به اثر خواهد بود و باید میان اثر و صاحب اثر تفکیک قائل شد. این گزاره خود را در تلاشهایی که برای ارائه مجوز به کتابهای نویسندگانی چون محمود دولت آبادی و عباس معروفی و ... صورت می گرفت، نمایان ساخت. در این آثار به خصوص کتاب زوال کلنل دولت آبادی، تخریب جدی علیه ساختارهای جمهوری اسلامی صورت گرفته است و همین موضوع با استقبال معارضان جمهوری اسلامی روبرو بوده است، چنانچه نتیجه آن را در ترجمه این اثر به زبانهای مختلف، به خصوص عبری در اسراییل و انتشار آن در سایر کشورها می توان مشاهده کرد. این کتاب به خاطر مواضع ضد ایرانی اش بارها در آمریکا و کشورهایی که با جمهوری اسلامی عناد دارند، نامزد جایزه کتاب سال شده است.

نشر چشمه که پس از انتشار نمایشنامه موهن «روز حسین» تعلیق خورده بود در این سالها به کانونی برای ترویج و تبلیغ نویسندگانی تبدیل شده بود که آثارشان از انحرافات اخلاقی و عقیدتی پر بود. ریاست طولانی مدت حسن کیائیان، مدیر نشر چشمه بر اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران هم عاملی بود که عملاً باعث می‌شد این انتشارات بتواند محوریت جریانی خاص در حوزه نشر را بعهده گیرد. تقویت جریان نویسندگان مبتذل نویس، ایفای نقش موثر در انتقال ارزشهای کانون منحله نویسندگان به نسل بعد و نویسندگان جوان‌تر و... از جمله نقش‌هایی بوده است که این انتشارات بعهده داشته است. مدیریت نشرچشمه نیز پس از رفع تعلیق در 24 اسفند سال گذشته از علی جنتی تقدیر و تشکر کرد.

مدتی قبل تر نیز چهار کتاب بدون مجوز رضا براهنی که سی سال بود به دلیل فراوانی اظهارات و گفتارهای وهن آلود و خلاف شرع مجوز انتشار نیافته بود به لطف معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز نشر گرفت و گویا انتشارات نگاه آنها را به چاپ رساند.

مرداد ماه جاری بود که مجوز انتشار کتاب دیگری که در آن به مادر امام زمان عج اهانت شده است، همگان را متعجب کرد. در این کتاب با عنوان «دوازدهم» لحن و خطاب ناصحیحی در رابطه با مادر امام دوازدهم (عج) منتشر شده است، که از انتشار آنها معذوریم.

مجوز گرفتن کتاب توقیفی «ایران در گذر روزگاران » شاهکار دیگری از وزارت ارشاد دولت یازدهم بود که درآن تاریخ ایران توسط نویسندگان هتاک به شکلی ناجوانمردانه تحریف شده است. «ایران در گذر روزگاران» اثر مسعود لقمان یکی از نقاط تاریک پرونده وزارت ارشاد است، در این کتاب گفتگوهای لقمان با 7 نویسنده که در پیشینه برخی از آنها، کارنامه‌های سیاه از سابقه صدور اعلامیه علیه نظام جمهوری اسلامی تا چاپ کتاب علیه اعتقادات صریح و منصوص دینی در آن دیده می‌شود.

یکی از افرادی که در کتاب  «ایران در گذر روزگاران» تاریخ تجدد ایران را بررسی کرده نویسنده کتاب موهن «مقدمه‌ای بر اسلام شناسی» یعنی علی میرفطروس است.

وی در بخش‌های مختلف کتاب موهنش انواع و اقسام توهین‌ها و جسارت های غیرقابل ذکر را علیه اصل دین مبین اسلام، قرآن کریم و پیامبر گرامی اسلام(ص) و ائمه هدی(ع) روا می‌دارد تا آنجا که مدعی «دستور قرآن برای همخوابی مسلمانان با زنان شوهردار»، «نفاق پیامبر» و.... می‌شود.

پیرامون وهن شدید اسلام در عقاید این فرد و مجوز وزارت ارشاد جمهوری اسلامی ایران برای بافته های وی سوال های فراوانی را در اذهان ایجاد می کند.

آنچه گفته شد اگرچه تنها گوشه ای از اقدامات ضدفرهنگی وزارت ارشاد در دولت یازدهم است، اما به نظر می رسد سیاست مناسبی که این وزارتخانه را به ترکستان نبرد وجود ندارد.

مرجع : دیده بان
کد مطلب : ۲۲۶۱۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.