۱

بهترین روش مبارزه با تروریسم از نظر "اسد"

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۰۳
بهترین روش مبارزه با تروریسم از نظر "اسد"
به گزارش «تعادل» و به نقل از خبری شبکه العالم، "بشار اسد" درباره حملات اخیر در پایتخت فرانسه اظهار داشت: ما بیشتر از همه کشورهای دنیا این مسأله را درک می کنیم، زیرا ما از ۴ سال قبل از این نوع تروریسم رنج می بریم و هزاران انسان بیگناه را در سوریه از دست دادیم.
اسد به روزنامه "لیتیرارن نویتی" چاپ "چک" تأکید کرد: می خواهیم به بسیاری از طرفها در غرب یادآوری کنیم که ما از آغاز بحران در سوریه درباره این پیامدها سخن گفتیم .. ما تأکید کردیم که نباید از تروریسم حمایت و چتری سیاسی برای آن فراهم کنید؛ زیرا پیامدهای این کار بر کشورها و ملتهای شما منعکس خواهد شد.
بشار اسد تأکید کرد: آنان به ما گوش نکردند، چرا که سیاستمداران غربی کوتاه نظر بودند و افق دید آنان محدود بود.
بشار اسد اظهار داشت: حادثه فرانسه ثابت کرد، هرآنچه را که ما می گفتیم درست بوده است؛ این حادثه به مثابه بازخواست سیاستهای اروپا بود؛ زیرا اروپا مسؤول حوادث منطقه ما و همچنین حادثه اخیر فرانسه و شاید حوادث قبلی در کشورهای دیگر اروپایی است.
بشار اسد درباره بهترین راه مبارزه با تروریسم گفت: باید بین مبارزه با تروریستها و مبارزه با تروریسم تفاوت قائل شد؛ اکنون واقعیت این است که باید با تروریستها مبارزه کنیم زیرا آنان انسانهای بیگناه را می کشند؛ ما باید از این مردم دفاع کنیم. اکنون این مهمترین کار برای حل این موضوع است.
اسد تأکید کرد: ولی درباره مبارزه با تروریسم باید بگوییم که برای این کار نیازی به ارتش نداریم، بلکه این امر نیازمند سیاستهای جدید است.
بشار اسد افزود: باید از طریق فرهنگ با جهل مبارزه کرد همانطور که برای مقابله با فقر باید اقتصاد خوبی ایجاد کرد؛ کشورهای فعال در مبارزه با تروریسم باید بایکدیگر تبادل اطلاعات کنند.
وی ادامه داد: این مشکل را نمی توان مانند آنچه که در افغانستان روی داد، حل کرد .. منظور من کارهایی بود که در سال ۲۰۰۱ در افغانستان انجام دادند؛ در آن دوره گروهی از اعضای کنگره آمریکا به دمشق سفر کرده بودند و از حمله به افغانستان برای گرفتن انتقام حادثه نیویورک سخن می گفتند، من در آن زمان به آنها گفتم که نمی توان مسأله را اینگونه حل کرد؛ زیرا مبارزه با تروریسم شبیه درمان سرطان است. سرطان با زخمی کردن (غده) و یا برداشتن بخشی از آن درمان نمی شود، بلکه باید آن را کاملا ریشه کن کرد.
بشار اسد خاطرنشان کرد: در افغانستان آنان زخمی را در سرطان ایجاد کردند و نتیجه این بود که آن سرطان با سرعت بیشتر گسترش یافت؛ به همین دلیل همانطور که گفتم باید بر سیاستهای جدید، اقتصاد و فرهنگ تمرکز کرد.
کد مطلب : ۲۲۷۸۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.