۲

برده شدن اسرائیل به دادگاه لاهه "حماقت کامل" است

تاریخ انتشار
شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۳ ساعت ۲۲:۵۴
برده شدن اسرائیل به دادگاه لاهه "حماقت کامل" است
به نقل از روزنامه صهیونیستی "جروزالم پست"، "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر اسرائیل شنبه شب تصمیم دادگاه جنایی بین‌المللی برای انجام تحقیق درباره جنایات جنگی احتمالی در سرزمین‌های فلسطینیان را "مضحک" توصیف کرد.

نتانیاهو طی بیانیه‌ ویژه‌ای که توسط دفترش به زبان‌های عبری و انگلیسی منتشر شد، اعلام کرد: اسرائیل تصمیم مضحک مدعی العموم دادگاه جنایی بین‌المللی را رد می‌کند. برای دادگاه جنایی بین‌المللی نامناسب است که قوانین بین‌المللی و توافقنامه‌ها را نادیده می‌گیرد چون فلسطینیان کشوری نداشته و تنها از طریق مذاکرات مستقیم با اسرائیل می‌توانند به آن دست یابند.

نتانیاهو در این بیانیه نوشت: قوانین دادگاه جنایی بین‌المللی شفاف است، عدم وجود کشور، باعث می شود که هیچ موضع و هیچ پرونده‌ای وجود نداشته باشد.

نتانیاهو در این بیانیه نوشت: حماقت کامل این تصمیم آن است که دموکراسی اسرائیل که در جهان پیشرو در مبارزه با تروریسم است به دادگاه لاهه برده می شود در حالی که جنایتکاران جنگی تروریست حماس کسانی هستند که این اتهامات را (علیه اسرائیل) به پیش می برند. من تعجب نخواهم کرد اگر داعش، القاعده و حزب‌الله نیز پرونده مشابهی را پیگیری کنند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه بیانیه خود اعلام کرد: غم انگیز است که اهداف عالی دادگاه جنایی بین المللی وارونه شده است.

"محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین ۱۰ دی درخواست پیوستن فلسطین به دادگاه لاهه را امضا کرد.

"صائب عریقات" عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف) پیش از این اعلام کرده بود که در صورت شکست تصویب قطعنامه پایان دادن به اشغالگری فلسطین در شورای امنیت سازمان ملل، تصمیمات جایگزین از جمله پیوستن به سازمان های بین المللی اتخاذ خواهد شد.

این در حالی است که پیش نویس قطعنامه فلسطین در شورای امنیت با یک رای مخالف آمریکا و استرالیا، پنج رای ممتنع و هشت رای موافق تصویب نشد.

این قطعنامه پس از بررسی، در میان ۱۵ عضو شورای امنیت سازمان ملل به رای گذاشته شده است و اگر حداقل ۹ رای موافق را به دست می آورد به تصویب می رسید.
مرجع : تسنیم
کد مطلب : ۲۳۱۷۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.