۰

خشونت رسانه ای علیه زنان ایران

تاریخ انتشار
سه شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۴۴
خشونت رسانه ای علیه زنان ایران
حقوق زنان از مسائل جنجالی  است که همیشه موضوع مورد بحث رسانه های مختلف بوده است، بیش از 35 سال است که ایران اسلامی زیر ذره بین دشمنان قرار گرفته و موضوع حقوق زنان ایرانی همیشه در صدر اخبار آنان است، اما امروزه این موضوع به مبحث پرجنجال رسانه های داخلی هم تبدیل شده است.
 
در دوره اصلاحات تشکیل کمیته "امحای خشونت علیه زنان" یکی از دغدغه‌ های بسیار مهم و جدی معاونت امور زنان ریاست جمهوری بود که خانم مولاوردی در آن معاونت مشغول به فعالیت بود. به  طوری که معاونت امور زنان ریاست جمهوری تیم مطالعاتی را در این مورد راهی ایتالیا کرد، نتیجه این سفر این بود که در یکی از بند‌ها در برنامه چهارم توسعه، بر کاهش خشونت علیه زنان به عنوان یکی از تکالیف دولت تأکید شد.
 
"NGO" ایتالیایی برنامه ریز لایحه خشونت علیه زنان در ایران
 
و حالا در دولت جدید که سکان معاونت امور زنان به خانم مولاوردی سپرده شده است، دقیقا همین برنامه در اولویت کاری این معاونت قرار گرفت. به طوری که معاونت امور زنان در سفری که به نیویورک داشت، دوباره سراغ "NGO" ایتالیایی رفت تا در دولت اعتدال نیز لایحه خشونت علیه زنان را دنبال کند.
 
ایجاد "مرجع ملی صیانت و حمایت از زنان در برابر خشونت" با متولی گری وزارت دادگستری و با همکاری معاونت امور زنان و خانواده نیز در دولت اعتدال در دستور کار کمیسیون لوایح دولت می باشد.
 
خشونت علیه زنان تیتر یک مجله فمینیستی 
 
"ماهنامه زنان امروز"  از خرداد ماه امسال از  سوی وزارت ارشاد دولت تدبیر و امید به "شهلا شرکت" چهره شناخته شده در عرصه تبلیغ و ترویج افکار منسوخ فمینیستی داده شد. این جنبش مقلد غرب در آرزوی آن است تا از طریق "ماهنامه زنان امروز" به تدریج جامعه زنان را  به شکلی هدفمند هدایت نموده تا بتواند قوانین کشور را به قوانین غربی و شکست خورده فمینیسم تغییر دهد.
 
 
برنامه های اختصاصی  ماهواره در مورد خشونت علیه زنان
 
برنامه "سمت نو" از جمله برنامه هایی است که موضوع اصلی آنان بررسی وضعیت زنان در ایران اسلامی است و از کوچکترین اتفاقی استفاده می کنند تا حقوق زنان ایران اسلامی را زیر سؤال ببرند. قضیه اسید پاشی اصفهان از جمله موضوعاتی است که این برنامه با پرو بال دادن به آن به دنبال خدشه دار کردن حقوق زنان در ایران و نیز دستاویزی شد تا خشونت علیه زنان را در ایران اسلامی تأکید و تأیید کنند و در حقیقت در راه سیاه نمایی و اسلام هراسی گام های مؤثرتری را بردارند.
 
در اینجا جای سوال است که چرا در کشوری که تمام قوانین آن بر اساس اسلام ناب محمدی(ص) تنظیم و تهیه شده است. قواعد و شعارهای فمینیستی مورد توجه خاص معاونت امور زنان دولت تدبیر و امید قرار می گیرد؟ چرا نشریه های همگام با رسانه های معاند در دولت اعتدال مجوز انتشار می گیرد؟
 
نگاهی به آمار خشونت علیه زنان در کشورهای آمریکایی و اروپایی
 
بنابر آمار منتشر شده، یک نفر از هر چهار زن آمریکایی مورد خشونت همسر یا نامزد خود قرار می‌گیرد، یعنی  ۲۹ میلیون زن آمریکایی مورد خشونت‌های سخت قرارمی گیرند وبا احتساب خشونت‌های سبک‌تر مثل سیلی زدن ، تعداد زنان قربانی خشونت آمریکایی به ۳۶ میلیون نفر می‌رسد.
 
به گزارش هفته نامه آلمانی «اشپیگل» ، از نظر خشونت فیزیکی یا جنسی از هر ۳ زن اروپایی یک نفر قربانی این نوع خشونت می شود.
 
اما خبرگزاری ایتالیایی «زبان آنسا» از نظر قتل های انجام شده در ایتالیا ؛از هر ده مورد قتل به وقوع پیوسته در ایتالیا،‌ سه مورد از قربانی ها زنان هستند. همچنین از هر ده قتلی که در داخل خانه ها بوقوع می پیوندد، هشت مورد زنان هستند.
 
"فدراسیون همبستگی با زنان در فرانسه"، آمار خود را بر اساس برخورد فیزیکی منتشر کرده است که در هر ۳۵ ثانیه یک برخورد فیزیکی و یا خشونت در رابطه با زنان در این کشور صورت می‌گیرد و از هر ۱۰ زن فرانسوی یک نفر در معرض خشونت قرار دارد. به گفته مقامات مسئول در فرانسه، هر سه روز یک زن بر اثر خشونت خانگی جان خود را از دست می‌دهند. همین آمارها حکایت از آن دارند که در انگلیس هر هفته دو زن به دست همسرانشان کشته می شوند و از هر چهار زن انگلیسی یک نفر خشونت و تجاوز را تجربه کرده است.
 
گسترش شعار تساوی زن و مرد یعنی فروپاشی بنیان خانواده های ایرانی
 
کشورهای امریکایی و اروپایی که با شعار تساوی میان زن و مرد گوش دنیا را کر کرده اند، می خواهند این افکار دروغین را در کشور ما پیاده سازی نمایند، تا شاید بتوانند در راستای به انحراف کشاندن زنان مسلمان ایرانی به سمت تساوی زن و مرد که متضاد با فطرت زنان است به هدف اصلی خود یعنی فروپاشی بنیان خانواده های ایرانی دست یابند.
 
ای کاش معاونت امور زنان ریاست جمهوری نگاهی به این آمار داشته باشند و به جای تمرکز، سفر و تدوین لایحه به دولت به دنبال رفع مشکلات ریز و درشت زنان سرپرست خانوار باشند و با توجه به کاهش جمعیت جوان کشور، آمار بالای طلاق و افزایش دختران مجرد دغدغه و در اصل نوع نگاه خود را تغییر دهند و به جای تمسک به افکار منسوخ فمینیسم با تأسی از دین مبین اسلام، دستورات اسلام را در مورد حقوق زنان به مرحله اجرا برساند.
 
 
اگر با این تصوّر و توهّم وارد این میدان شویم که خیال کنیم آنها در این زمینه راه صواب پیموده‌اند و راه درست را پیدا کرده‌اند، به‌شدّت اشتباه خواهیم کرد
 
 "اگر در کشور ما و جامعه ایرانی، کسانی نام زن و حقوق زن را از این جهت بیاورند که مجلّات غربی، یا گزارشهای غربی، یا سیاسیون غربی، ایران اسلامی را متّهم کرده‌اند به این که به حقوق زن نمی رسد، این غلط است. با این هدف نباید وارد این میدان شد؛ چون به انحراف و اشتباه خواهد انجامید. اگر ما با این قصد، وارد این میدان دفاع از زن شویم که از غربی ها عقب نیفتیم، اشتباه خواهیم کرد. اگر به این قصد وارد شویم که آنها به ما نظر بد و منفی نداشته باشند، اشتباه خواهیم کرد. اگر با این تصوّر و توهّم وارد این میدان شویم که خیال کنیم آنها در این زمینه راه صواب پیموده‌اند و راه درست را پیدا کرده‌اند، به‌شدّت اشتباه خواهیم کرد. با این هدفها و با این نیّتها وارد این میدان نباید شد؛ چون مبتنی بر اشتباه است."
 
اگر ما امروز بخواهیم برای زنان کشورمان، یک حرکت حقیقی و اساسی بکنیم، تا زنان بتوانند به وضع مطلوب خودشان برسند، باید به احکام اسلامی نظر داشته باشیم و از آن الهام بگیریم. برای ما، روش را احکام اسلام معیّن میکند. هر روش خردمندانه عقلایی را هم اسلام میپسندد و قبول دارد. اگر تجربه‌ای در جایی باشد، مورد قبول است؛ اما تقلید نه. استفاده خردمندانه از تجربیّات دیگران درست؛ اما تقلید، غلط. لذا امروز کسانی که برای حقوق زن و برای رشد و شکوفایی استعدادهای زنان در کشور ما تلاش میکنند - که البته هم باید این تلاش انجام بگیرد - باید بدانند چه هدفی را دنبال میکنند و چه شعارهایی را باید مطرح نمایند. 
(بیانات مقام معظم رهبری در دیدار جمعی از زنان  76/7/30 )
مرجع : فرهنگ نیوز
کد مطلب : ۲۳۵۸۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.