۰

ولخرجی اپل برای لابی کردن با کاخ سفید

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۲۴
ولخرجی اپل برای لابی کردن با کاخ سفید
بررسی های موسسه اپن سکرت نشان می‌دهد که تیم کوک و دیگر مدیران ارشد اپل به طور مستمر با مسئولان سیاسی مستقر در کاخ سفید، نمایندگان کنگره آمریکا و سیزده وزارتخانه و اداره مهم در این کشور لابی داشته اند که از جمله آنها می توان به اداره دارو و غذا و کمیسیون فدرال تجارت آمریکا اشاره کرد.

این در حالی است که اپل در سال ۲۰۰۹ تنها با نمایندگان کنگره و شش نهاد دولتی لابی می کرد و صرفا ۱.۵ میلیون دلار بودجه صرف این کار نمود. اما این رقم در بازه زمانی ژانویه تا اکتبر سال ۲۰۱۴ به تقریبا ۳ میلیون دلار رسیده و قطعا در کل سال ۲۰۱۴ نسبت به سال قبل از آن دو برابر شده است.

باید توجه داشت که مبالغ صرف شده از سوی اپل برای لابی با سیاست مداران در مقایسه با شرکت های دیگری همچون گوگل و مایکروسافت هنوز بسیار کمتر است. گوگل و مایکروسافت در سال ۲۰۱۴ به ترتیب ۱۳.۷ و ۶ میلیون دلار پول صرف لابی کردن با سیاستمداران نمودند.

در مجموع ۳۲ نفر در شرکت اپل وظیفه لابی کردن را بر عهده دارند. این شرکت همچنین با صرف هزینه های قابل توجه از کمک چند موسسه دیگر در این زمینه بهره می گیرد که از جمله آنها می توان به Capitol Tax Partners، Franklin Square Group و Glover Park Group اشاره کرد.
مرجع : فارس
کد مطلب : ۲۳۸۱۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.